Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:30:28 GMT

خرید 100 تن خرمای توافقی از نخلداران فین بندرعباس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۳۰۶۹

خرید 100 تن خرمای توافقی از نخلداران فین بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی کشاورزی نخلداران فین بندرعباس گفت: 100 تن خرما از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه جاری، به صورت توافقی از نخلداران منطقه فین خریداری شد.

عبدالحمید ترابی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان خرما در بسته های 30 کیلویی و 60 کیلویی با قیمت هر کیلو 5 هزار تومان به صورت توافقی از نخلداران فین و روستاهای اطراف آن خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در مجموع برای خرید این میزان خرما 500 میلیون تومان از محل اعتبارهای شرکت تعاونی کشاورزی نخلدارن فین به نخلداران پرداخت شد.
رئیس هیات مدیریه شرکت تعاونی کشاورزی نخلدارن فین اظهار کرد: خرمای درجه سه تولیدی در شهرستان فین برای تامین خوراک دام استفاده می ‌شود.
ترابی خاطرنشان کرد: خریداری خرما توسط شرکت های تعاونی‌ از باغداران، دست دلالان را کوتاه کرده و موجب کمک به کشاورزان می ‌شود.
وی یاد آورشد: شرکت تعاونی کشاورزان نخلداران فین آمادگی برای اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی خرما را دارد و این راستا حمایت مسئولان نیز می طلبد.
منطقه فین شهرستان بندرعباس واقع در شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان است که بیش از 700 هکتار سطح زیر کشت نخیلات دارد.
هرمزگان با برداشت سالانه 150 هزار تن خرما از 37 هزار هکتار رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیرکشت خرما در کشور دارد.
در هرمزگان 55 نوع خرما تولید می ‌شود که 20 نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم ، خاصویی و مضافتی به کشور‌های استرالیا، کانادا، روسیه و کشور‌های آسیای میانه صادر می شود.
برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد آغاز و با برداشت پیارم پایان می یابد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش دولت برای افزایش ضریب برخورداری مناطق مختلف استان از خدمات اینترنت، گفت: بر اساس آخرین طرح‌های انجام شده ۸ روستای جدید در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، قشم، حاجی‌آباد، جاسک، سیریک و بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تلاش برای اتصال روستا‌های فاقد شبکه اینترنت نیز در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح وزارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان روستا‌های مرباغ در شهرستان بندرلنگه، رودشور در شهرستان بندرعباس و خالقین در شهرستان قشم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استاندار هرمزگان گفت: در شهرستان حاجی‌آباد نیز دو روستا تحت عناوین کهن گدار و بیدوئیه کچین اتصالشان به اینترنت پرسرعت و پایدار برقرار شد.

وی افزود: در شرق هرمزگان روستای گوان از توابع شهرستان جاسک، روستای کندال از روستا‌های شهرستان سیریک و روستای درنگ‌مدو از شهرستان بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • لحظه سقوط درخت روی خودرو + تصاویر | سقف پژو پارس له شد
  • رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز
  • برق مناطقی از هرمزگان وصل شد
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس
  • بارش باران در هرمزگان
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان