Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: هماهنگی متولیان و دست‌اندرکاران فعال در مساجد موجب تقویت فعالیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی در راستای جذب جوانان به مساجد می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، ظهر امروز (19 آذر) در نشست هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان، اظهار کرد: واقعیت این است که دست‌اندرکاران حوزه مسجد بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: کانون‌های مساجد، هیئت‌امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی، بسیج مساجد، امام جماعت مساجد و دیگر نهادها ازجمله اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات در مساجد فعالیت دارند و در برخی موارد نیز اختلاف‌نظرهایی بین این نهادها در سطح مساجد وجود دارد که بایستی بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، این نهادها باهم هماهنگ باشند.

 

استاندار ایلام، یادآور شد: هرکدام از این نهادها به نحوی در سطح مساجد فعالیت دارند، ضرورتی که لازم است، ایجاد هماهنگی بین این نهادهاست که اختلاف‌نظرها در سطح مساجد وجود نداشته باشد، هماهنگی بین متولیان در مساجد که به هر نحوی در اداره مسجد فعالیت دارند، امری مهم و تأثیرگذار است.

 

سلیمانی دشتکی، بابیان اینکه سازوکار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد نشاط دینی در سطح مساجد است، گفت: این فضا در سطح مساجد به‌گونه‌ای باشد که جوانان و نوجوانان مسائل ریز فرهنگی را بررسی و ترویج کنند که در امر نشاط فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان مؤثر خواهد بود و در استان به این فضا احتیاج داریم و به‌شدت احساس می‌شود.

 

وی، با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی، به‌طور کامل و به لحاظ دینی مذموم است، افزود: فرهنگ قوم زاگرس نشین با بسیاری از مؤلفه‌ها و آسیب‌های اجتماعی همخوانی نداشته و در فرهنگ آن وجود نداشته است که باید بررسی شود که این مسائل اجتماعی چگونه وارد این فرهنگ شده و باید ریشه‌یابی شود که یکی از مراکزی که می‌تواند در این امر مؤثر باشد، کانون‌های مساجد است.

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه فضای مساجد باید فضایی باشد که زیرساخت‌های فرهنگی را تقویت و امید به زندگی را قوی‌تر کند، افزود: مساجد باید زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را جهت دهد، قسمتی از علل مسائل اجتماعی، می‌تواند بیکار باشد اما از سویی هم ضعف و هم افراط گری در مذهب می‌تواند نقش داشته باشد و باید تعادلی که مبنای دین مبین اسلام هم هست به شکلی در مساجد ایجاد شود.

 

سلیمانی دشتکی، با بیان اینکه مساجد مظهر ایمان و خانه و مدرسه دینی مسلمانان است، تصریح کرد: بُعد دینی مساجد جنبه بسیار قوی است و باید در امر زیباسازی مساجد و رفع مشکلات مساجد نیز کمک شود، در بحث تعمیرات، تجهیزات و به‌روز کردن امکانات مساجد ازجمله کتابخانه‌های دیجیتالی و فضای مجازی و اینترنت باید به‌درستی استفاده شود که نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد خواهد داشت.

 

وی، گفت: امروز جوانان دیگر قانع به مسائل گذشته نیستند و به دنبال مسائل به‌روز هستند و باید مسائلی که در مساجد کار شود که از ریشه دینی برخوردار و فرم جدید و به‌روز نیز به خود داشته باشد و ما آمادگی لازم راداریم که در آینده در بحث مساجد، کمک‌ها و حمایت های لازم صورت گیرد.

 

استاندار ایلام، در پایان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: فرم مساجد باید به‌گونه‌ای باشد که قابل‌جذب برای جوانان باشد و امید است که در برنامه‌ریزی بودجه در استان به سمتی حرکت کنیم که مساجد و تکایا موردتوجه قرار گیرند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین