Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در شش ماهه اول سال جاری در استان ایلام کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, علی نجات سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع پرونده‌های مکشوفه در 6 ماه نخست امسال در زمینه قاچاق کالا و ارز 763 مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این تعداد پرونده مکشوفه 56 میلیارد و 620 میلیون و 66 هزار ریال بوده است گفت: این میزان پرونده مکشوفه از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 31 درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام تصریح کرد: برخورد با افرادی که در زمینه قاچاق کالا فعالیت داشته اند نیز از جمله اقدامات این کمیسیون بوده و در این راستا تا پایان شهریورماه 730 نفر که در زمینه قاچاق کالا و ارز در این استان فعالیت می‌کردند دستگیر شده‌اند.

سلیمانی ادامه داد: عمده پرونده‌های مکشوفه در ارتباط با تجهیزات رایانه, مواد محترقه, میراث فرهنگی, فرآورده‌های شیلاتی, سیگار و لوازم پزشکی بوده است.

وی افزود: مبارزه با ورود کالاهای ضد فرهنگی به استان با جدیت دنبال می‌شود که در این زمینه نیز 4931 قلم از کالاهای ضدفرهنگی کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

R7718/P1336/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۴ تن مغز بادام درختی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوب کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.

 افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالا‌ها شامل تعداد ۱۱۰ کیسه ۴۵ کیلوگرمی (۴۹۵۰ کیلوگرم) مغز بادام درختی محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مواد قاچاق با انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم، معمولا به انواع بیماری‌ها دچار می‌شوند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • کشف ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سنقروکلیایی
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه