Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:34:10 GMT

طرح مددکاری اسلامی در خراسان شمالی اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۴۱۰۷

طرح مددکاری اسلامی در خراسان شمالی اجرایی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به آغاز همکاری حوزه‌های علمیه با کمیته امداد، از اجرای طرح مددکاری اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از کمیته امداد خراسان شمالی؛ غلامعلی رحمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به وضعیت اقشار کم برخوردار جامعه در زمینه های فرهنگی و اعتقادی، گفت: کمیته امداد استان و حوزه‌های علمیه دو نهاد فرهنگی و حمایتی هستند که گسترش همکاری آنها می‌تواند گام‌ مؤثری در مصون‌سازی قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه در بخش اجتماعی و رفاهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه بهره‌مندی از مبانی دینی در زمینه فقرزدایی می‌تواند اثرات مثبتی را در خانوارهای محروم این استان به دنبال داشته باشد، تأکید کرد: توجه به مبانی فقهی و استفاده از احکام اسلامی می‌تواند یکی از منابع غنی در حوزه توانمندسازی نیازمندان باشد.

 

رحمانی به نحوه همکاری کمیته امداد خراسان شمالی و حوزه‌های علمیه این استان اشاره کرد و گفت: این همکاری باهدف ارتقاء دانش و بینش مددجویان و کارکنان این نهاد آغاز شده است.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: دستاوردهای این همکاری‌ها در قالب اجرای طرح فلاح، برگزاری اردوها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اسلامی، فرهنگی و احکام به جامعه هدف این نهاد منتقل می‌شود.

 

رحمانی استفاده از ظرفیت طلاب خواهر و برادر را  اولین راهبرد گسترش این همکاری عنوان کرد و ادامه داد: از ظرفیت طلاب خواهر برای برگزاری اردوهای دانشجویی، دانش‌آموزی، سالمندان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان خواهر استفاده می‌شود.

 

وی، از اعلام آمادگی 20 نفر از طلبه‌های حوزه علمیه این استان برای همکاری با کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد و بیان کرد: این افراد پس از بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی به‌عنوان مددکار اسلامی، یاری‌رسان خانوارهای محروم تحت حمایت این نهاد می‌شوند.

 

رحمانی با اشاره به جمعیت بالای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد این استان و آسیب‌های تهدیدکننده این خانوارها، افزود: حضور خواهران طلبه در کمیته امداد خراسان شمالی می‌تواند بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی را حل کند.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد