Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- نگارخانه استاد غلامی تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ۲۰ آذر ماه جاری با حضور تهمینه میلانی، میزبان آیین گشایش نمایشگاه «نقاشی و سنگ های نیمه قیمتی کیمیا» می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه که به مدت ۳ روز دایر خواهد بود، ۹ اثر نقاشی و ۱۹ گوهرسنگ تراش خورده کیمیا فولادفر، بانوی هنرمند در معرض نمایش علاقمندان قرار می گیرد؛ سبک نقاشی ها، برگرفته از سورئال بوده و با سبک رنگ و روغن به تصویر درآمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولادفر در گفت و گو با خبرنگار مهر، در توجیه سبک مورد استفاده در آثار نقاشی خود، عنوان کرد: این سبک بیشتر حرکتی تجسمی است تا ادبی و در واقع نوعی رها کردن اندیشه، تصورات، تخیلات از قیدهای اجتماعی و عادات و نوعی آزادی مطلق در محتوا محسوب می شود.

وی برجسته ترین عنصر در این سبک را خیال دانست وتاکید کرد: این نقاشی ها، بدون هیچگونه زمینه فکری قبلی و یا وابستگی ذهنی، قواعد هنری، ادبی و زیبا شناسی و یا کار و حرکت به تصویر درآمده اند.

 فولادفر که اعتقاد دارد در بیشتر آثار خود، نگاه به دور شدن از واقعیت از طریق بهم ریختگی تصویر و عناصر تجسمی دارد، گفت: در بین نقاشی ها یک اثر سیاه قلم موبی نیز وجود دارد.

وی با تاکید مجدد بر این مهم که طرحها، خارج از هر گونه تقلید هنری کشیده شده اند، افزود: در نقاشی ها تلاش شده بازی با رنگ ها همراه با نوگرایی دنبال شود.

این درحالیست که به گفته این بانوی هنرمند، بیشترین ترکیب رنگهای به کار برده شده در این آثار زرد با بنفش، سبز و نارنجی و بنفش و سبز می باشد که برای تحت تاثیر قرار دادن احساسات و مبتنی بر خیال پردازی و رویاهاست.

با توجه به اینکه در نمایشگاه یادشده، ١٩ گوهرسنگ در معرض نمایش گذاشته خواهد شد که فولادفر در این خصوص هم عنوان کرد: عقیق یا آگات از سنگهای نیمه قیمتی است و در میان جواهرات به عنوان گوهر درجه دوم شناخته می شود.

وی ویژگی عقیق را ریزدانه بودن وروشنی رنگ های آن عنوان کرد و افزود: ترکیب رنگهای عقیق به رنگهای سفید تا خاکستری، تیره وسیاه، زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن است که بهترین آنها سرخ، زرد و سفید است.

این بانوی هنرمند دارنده مقام های نخست طراحی و رنگ و روغن در سالهای٩٢و ٩٣ است؛ فولادفر بدون‌ استاد و راهنما خالق تصاویری به نام های فریب، وصال، تو، خیال، مجنون، آفرینش، خواب و راز است، به تکنیک لاپریما در برخی از ترکیب ها اشاره کرد. این درحالیست که در این نمایشگاه طیف های مختلف رنگهای عقیق به نمایش در می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه نقاشی و سنگ های نیمه قیمتی کیمیا با حضور تهمینه میلانی، کارگردان به نام کشور ۲۰  آغاز به کار می کند و تا ٢٢ آذرماه در نگارخانه استاد غلامی تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول

سخنگوی شهرداری شیراز از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز به مناسبت «هفته شیراز» در دانشگاه هانکوک سئول کره جنوبی به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با گرامیداشت هفته شیراز اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز در دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی سئول که از بزرگترین دانشگاه‌های مطالعات خارجی جهان است، برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه، بیست‌وچهارم اردیبهشت سال‌جاری با حمایت و همراهی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک کره برپا می‌شود و پذیرای دانشجویان و سایر بازدیدکنندگان علاقه‌مند خواهد بود.

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری و هم‌افزایی و تعامل سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد اقدامات گسترده‌تری در زمینه معرفی توانمندی هنرمندان صنایع‌دستی شیراز باشیم.

جاویدی تصریح کرد: در این نمایشگاه همچنین عکس‌هایی از جاذبه‌های شهر شیراز نظیر حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک، آرامگاه حافظ و سعدی و ارگ کریم‌خان اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه، زادگاه آموزش زبان‌های خارجی در کره جنوبی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۵ زبان خارجی در این دانشگاه تدریس می‌شود و بیش از ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مطالعات علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت پنج روز از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ دایر خواهد بود.

کد خبر 749742

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه