Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان تکاب گفت: تیم چهار نفره امید تکاب به مقام قهرمانی مسابقات بومی- محلی جورابین شهرهای جنوب آذربایجان غربی دست یافت.

رضا طلایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با شرکت 16 تیم از پنج شهر جنوبی آذربایجان غربی برگزار شد و در آن، تیم های قبانکندی میاندوآب، نالیشته بوکان، سردار بوکان، عکاشه تکاب، هه لو بوکان، چیا تکاب و چومی مجید خان بوکان به ترتیب مقام دوم تا هشتم این مسابقات را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تیم هایی از شهرهای شاهین دژ، میاندوآب، سیمینه و بوکان نیز در این مسابقات حضور داشتند.
وی اضافه کرد: هشت تیم برتر جنوب استان به همراه منتخبان شمال آذربایجان غربی دهم دی ماه امسال در قالب مسابقات جورابین استان به میزبانی شهرستان پیرانشهر با هم رقابت می کنند.
مسابقات بومی- محلی جورابین با اصطلاح های محلی ترکی'جوراب باز' و کردی' گوروا بازی' که از بازی های سنتی و تفریح های قدیمی مردم استان آذربایجان غربی است در چند سال گذشته در قالب مسابقه ورزشی در شهرهای این استان برگزار می شود.
بازی محلی جورابین از بازی های مورد علاقه و پر طرفدار روستائیان در استان آذربایجان غربی بوده که تا حدودی کم رونق شده است.
در این بازی بومی 2 گروه با چندین جفت جوراب پشمی محلی و یک قطعه شی کوچک از جمله گردو یا جسمی به اندازه توپ کوچک با هم رقابت می کنند و یابنده این شی کوچک از داخل جوراب های پشمی، صاحب امتیاز و برنده بازی می شود.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟

تین نیوز

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک های مورد مطالعه برای تقسیم استان های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

فخاری افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

وی ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان