Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: بر اساس بودجه سال ۹۷ تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ سیدحسین نقوی حسینی در رابطه با بند ب. تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۳۹۷ مبنی بر پرداخت جریمه غیبت سربازی گفت: در این بند آمده است تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصمیمات پیرامون سربازی باید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح انجام شود، گفت:، چون بر اساس شئونات ستاد کل و در نهایت فرماندهی کل قوا در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.
وی افزود: طی سه سال گذشته دولت در بودجه سالانه جدول معافیت سربازی برای افرادی که بیش از هشت سال غیب داشتند را به مجلس ارائه و مقیاس و معیاری را نیز برای پرداخت هزینه‌های معافیت ارائه کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: البته مجلس نیز با این موضوع موافق است، زیرا بسیاری از افراد امکان خدمت و انجام وظیفه سربازی را نداشته و خانواده آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
نقوی حسینی افزود: امسال نیز این مهم در بودجه لحاظ شده است و افراد بر اساس مدرک تحصیلی خود می‌توانند مبالغ مختلف را برای خرید پرداخت کرده و معاف شوند.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته ستاد نظام وظیفه همیشه بر این موضوع تاکید داشته که نیازمند سرباز بوده و در برخی موارد با کمبود سرباز مواجه و با محدودیت روبرو هستند، اما در نهایت با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دولت، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه موضوع معافیت در بودجه ۹۷ لحاظ و تقدیم مجلس شده است.
لازم به ذکر است در بند ب. تبصره ۱۱ این لایحه آمده است که مشمولان زیر دیپلم باید ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی باید ۵۰ میلیون تومان پرداخت کنند.
منبع:خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۳۳۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.

به گفته او، علی رغم آنکه ۲۵ روز از اولین تحویل گندم به مراکز خرید می گذرد، تاکنون ریالی از وجه گندم پرداخت نشده است، درحالیکه صراحتا در مصوبه خرید آمده که بازرگانی دولتی ۲۴ ساعت پس از تحویل مکلف به پرداخت مطالبات است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آنکه برداشت نسبت به سال گذشته زودتر آغاز شده، میزان خرید نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارندگی و بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و هوای خنک برآورد می شود که در صورت اصلاح قیمت و تحویل جایزه گندم و همچنین پرداخت به موقع وجه گندم، میزان خرید از ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید