Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا تست‌هایی درخصوص عملکرد مودم‌های به‌کار رفته در گوشی آی‌فون X به عمل آمده که در نتیجه آن مشخص شد مودم X16 کوالکام (مشابه نسخه‌های مربوط به اپراتورهای ورایزن و اسپرینت) عملکردی بسیار بهتری در مقایسه با مودم XMM7480 اینتل (مشابه نسخه‌های مربوط به اپراتورهای T-Mobile و AT&T) داشته است.

آی تی رسان: اخیرا تست‌هایی درخصوص عملکرد مودم‌های به‌کار رفته در گوشی آی‌فون X به عمل آمده که در نتیجه آن مشخص شد مودم X16 کوالکام (مشابه نسخه‌های مربوط به اپراتورهای ورایزن و اسپرینت) عملکردی بسیار بهتری در مقایسه با مودم XMM7480 اینتل (مشابه نسخه‌های مربوط به اپراتورهای T-Mobile و AT&T) داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث شد که بسیاری از کاربران تمایل پیدا کنند که بدانند مودم تعبیه شده در آی‌فون X آن‌ها ساخت کدام یک از این دو شرکت است. همراه این آموزش در آی‌تی‌رسان باشید تا نحوه تشخیص مودم به کار رفته در این هندست را مرور کنیم.

اخیرا یک گوشی آی‌فون X با مودم X16 کوالکام به همراه مدل دیگری با مودم XMM7480 اینتل مورد آزمایشات متعددی قرار گرفتند. در این آزمایش هر دو اسمارت‌فون در مناطقی یکسان با سیگنال‌های ضعیف LTE واقع شدند. نتیجه به دست آمده از این آزمایشات نشان داد که گوشی آی‌فون X مجهز به مودم کوالکام در همه مناطق تا ۶۷ درصد سرعت بیش‌تری در مقایسه با نمونه مجهز به مودم اینتل ثبت کرد.

درون بیش‌تر پرچمداران عرضه شده در ایالات متحده از مودم کوالکام استفاده شده که به واسطه آن دسترسی به شبکه‌های CDMA فراهم شده است به علاوه، این مودم دسترسی به سرعت دانلود ۱ گیگابیتی را مهیا کرده اما از آن‌جا که حداکثر سرعت در مودم اینتل به ۶۰۰ مگابیت می‌رسد اپل تصمیم گرفت که سرعت مودم‌های کوالکام را به همین مقدار محدود کند. به همین دلیل اکنون در مقایسه بین آی‌فون X و گلکسی نوت ۸ در شبکه‌های یکسان، پرچمدار سامسونگ سرعتی تا دو برابر بیش‌تر از پرچمدار اپل خواهد داشت.

به هر حال با انجام مراحل زیر می‌توانید بفهمید که مودم به کار رفته در دستگاه شما ساخت کدام یک از کمپانی‌های کوالکام و اینتل است.

۱- با دنبال کردن مسیر Settings > About > Legal > Regulatory شماره مدل دستگاه را به یاد بسپارید. هم‌چنین می‌توانید به بخش Settings > General > About مراجعه کرده و پس از رجوع به بخش ورودی مدل و لمس بر روی این قسمت، شماره مدل نمایش داده شده را به خاطر بسپارید.

۲- اگر شماره مدل آی‌فون X شما A1865 باشد به آن معناست که مودم X16 کوالکام در گوشی شما تعبیه شده و شانس با شما یار بوده است. اگر هم شماره مدل دستگاهتان A1901 بود یعنی مودم XMM7480 اینتل در آن گنجانده شده که در مناطقی با سیگنال‌های ضعیف، عملکردی پایین‌تر از رقیبش داشته است. البته مدل سومی هم وجود دارد که اپل آن را برای برخی مناطق خاص و استفاده های ویژه در نظر گرفته که وارد کشور ما نمی‌شوند.

اخیرا شنیدیم که اپل در حال همکاری با اینتل برای طراحی مودم‌های گیگابیت LTE برای نسل بعدی آی‌فون‌های خود است تا به طور کامل با کوالکام قطع همکاری کند. همان‌گونه که احتمالا مطلع هستید اخیرا دعوای بین کوالکام و اپل بالا گرفته و هر دو طرف شکایت‌های بسیاری را علیه یکدیگر تنظیم کرده‌اند. در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به خرید گوشی آی‌فون X نسخه‌ای را خریداری کنید که شماره مدل A1865 دارد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟