Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا – رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه انگلیس بر گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان در راستای برجام تاکید کرد و گفت: اجرا و حفظ برجام حائز اهمیت است ، معتقدیم همه و بویژه ملت ایران باید بتوانند از منافع برجام بهره‌برداری کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه و در دیدار بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان، با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوستانه و متوازن ایران و انگلیس در راستای تأمین و تضمین منافع مشترک، افزود: مناسبات دو کشور باوجود فضای پس از برجام متناسب با ظرفیت‌های همکاری نبوده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب در روابط و همکاری‌های فیمابین، تلاش بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه همکاری ایران و 1+5 در اقدامی بزرگ منجر به توافق ارزشمند و بین‌المللی برجام شد، اظهار کرد: باید تصمیم و اراده مبنی بر استفاده از فضای پس از برجام برای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها را در مقام عمل نشان داده و شاهد آثار آن باشیم.
روحانی با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان در راستای اجرای برجام، خاطر نشان کرد: اجرا و حفظ برجام حائز اهمیت بوده و معتقدیم که همه و بویژه ملت ایران باید بتوانند از منافع برجام بهره‌برداری کنند.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال برقراری صلح و ثبات پایدار، پایان یافتن جنگ و خونریزی و ریشه کن شدن تروریسم در منطقه است، گفت: گفتگوی لندن با تهران می‌تواند به همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه منجر شود.
روحانی افزود: امروز به خوبی روشن است که ایران با نقش آفرینی سازنده خود دو کشور منطقه را از نابودی و تروریسم نجات داده است و هیچ کس نمی‌تواند تردیدی در اقدامات مثبت ایران در منطقه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که نباید در آتش آن دمیده شود و تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارتخانه این کشور به قدس شریف، تصمیمی نادرست و بنزینی بود که در آتش منطقه ریخته شد.

** علاقه مند به مشارکت شرکت‌های انگلیسی و سرمایه‌گذاری آنها در ایران هستیم
بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به واسطه برجام فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران و انگلستان فراهم شده است، گفت: مصمم به گسترش همه جانبه مناسبات تهران - لندن در بخش های مختلف هستیم.
وی با تأکید بر اینکه برجام توافق مثبتی است که باید ادامه پیدا کرده و مردم ایران بتوانند از منافع اقتصادی آن بهره‌مند شوند، اظهار داشت: فرصت‌های تجاری و اقتصادی بسیار خوبی در ایران وجود دارد و علاقه داریم شرکت‌های انگلیسی نیز بتوانند در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران مشارکت کنند.
جانسون با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات مثبتی در مسیر مبارزه با تروریسم و توسعه صلح و ثبات در منطقه انجام داده است، گفت: انگلستان تصمیم رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس را اقدامی مناسب قلمداد نمی‌کند.
به گزارش ایرنا، بوریس جانسون وزیرخارجه انگلیس روز گذشته – شنبه - وارد تهران شد و در دو روز گذشته با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

وزیر نفت از علاقه‌مندی اسلام‌آباد برای بهره‌برداری سریع خط لوله صادراتی گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) خبر داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به اسلام‌آباد با بیان اینکه طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود، گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است دیروز با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز از مهمترین محورهای مورد تأکید در این دیدار بود.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز از محورهای مذاکرات روز دوشنبه وزیران نفت ایران و پاکستان به شمار می‌آید.

وزیر نفت پاکستان هم پس از این ملاقات در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فرصت‌هایی خیره‌کننده بین دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد، گفت: ما از سفر جناب رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت ایرانی در پاکستان بسیار خرسندیم و میزبانی از دوستان ایرانی افتخار بزرگی برای ماست.

وی ادامه داد:  مرحله نخست مذاکرات ما مرتبط با همه محورها برگزار شد و ما این روند را در مراحل بعدی ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت پاکستان تأکید کرد: ایران و پاکستان به همکاری برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

مهمترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان (خط لوله آی‌پی) است، طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شده که به دلایل مختلفی تاکنون عملیاتی نشده است؛ هم‌اکنون خط لوله لازم برای صادرات گاز ایران به پاکستان احداث شده و با ساخت خط لوله مورد نیاز در سمت پاکستان امکان صادرات گاز فراهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران