Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید آقابیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاشت مزارع بذری گندم و جو در مزارع شهرستانهای شاهرود و میامی به پایان رسیده است، بذر گندم در 284 هکتار از مزارع شاهرود و میامی و بذر جو در 31 هکتار از مزارع کالپوش کشت شد.
وی با بیان اینکه این محصولات در مزارع کشاورزان طرف قرارداد کشت می شود، گفت: بذر گندم مصرفی در مزارع گندم در دو طبقه پرورشی سه و مادری تحویل کشاورزان شد، این بذر در دو رقم پیشگام و حیدری و بذر جو در رقم بهمن کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: مزارع گندم و جو تا زمان برداشت مورد نظارت و بررسی کارشناسان اداره تعاون روستایی شاهرود و میامی قرار می‌گیرد، پس از برداشت این محصولات و تائید آن از سوی اداره تعاون روستایی و مرکز تحقیقات شاهرود، محصولات گندم و جو با ارزش بذری بیشتر از کشاورزان طرف قرارداد خریداری می‌شود.
کشت مزارع گندم و جو از مهر 96 آغاز شد و هم اکنون به پایان رسید، در سال زراعی 95-96 از 35 هزار هکتار مزارع استان سمنان بیش از 110 هزار تن گندم برداشت شد، در استان سمنان با 45 هزار بهره‌بردار حوزه‌های مختلف کشاورزی، 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد.
6103 تهیه و تولید: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد

دریافت 32 MB

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کاروان حج عمره مفرده استان سمنان پس از حدود ۹ سال وقفه از شاهرود عازم سرزمین وحی شدند. بخش‌هایی از بدرقه باشکوه اولین کاروان اعزامی استان به مکه مکرمه که در ترمینال مسافری شاهرود صورت گرفته توسط علی شهسوار خبرنگار خبرگزاری مهر به تصویر کشیده شده که با هم می‌بینیم.

در این فیلم قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان درباره نحوه اعزام کاروان‌ها توضیح می‌دهد. همچنین پای صحبت حجت الاسلام حمید عبداللهیان امام جمعه موقت شاهرود و روحانی اعزامی این کاروان نیز می‌نشینیم.

کد خبر 6088820

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ