Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@14:04:56 GMT

رونق تورهای کویرنوردی و بوم گردی در سرایان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۶۰۷۲

رونق تورهای کویرنوردی و بوم گردی در سرایان

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی محمد عرب گفت: نهم و دهم آذر ماه تور کویرنوردی 55 نفر از گردشگران بیرجندی توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی پرتو شرق با هدف آشنایی با گونه های گیاهی، جانوری و عوارض کویر و بیابان برگزار شد و طبیعت گردان با روش های جهت یابی در کویر و بیابان نیز آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این تور یک شب در اقامتگاه بوم گردی زرین چاه اقامت داشتند.
وی افزود: سوم آذر نیز تور کویر نوردی تعداد 65 نفر از ورزشکاران باشگاه 'ببر مبارز' شهرستان بیرجند برگزار شد و بازدید از کویر سه قلعه و اقامتگاه بوم گردی زرین چاه، انجام ورزش های رزمی و ... از برنامه های این تور بود.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: یک گروه 18 نفره موتور سوار از مشهد در تاریخ 17 آذر ماه میهمان اقامتگاه بوم گردی زرین چاه بودند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه از اقامتگاه های بوم گردی سرایان استقبال خوبی شده و ورود و اقامت گردشگران به شهرستان رشد چشمگیری داشته که امیدواریم با راه اندازی سایر اقامتگاه ها که در دست ایجاد و تجهیز است و با حمایت همه دستگاه های متولی شاهد رونق بیش از پیش گردشگری باشیم.
عرب افزود: با تکمیل پرونده و اخذ استعلام های مربوط بزودی اقامتگاه بوم گردی در روستای مصعبی که از مناطق دیدنی شهرستان سرایان است، به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: منطقه گردشگری مصعبی و کریمو در شمال شهرستان سرایان واقع شده که از مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع است و روستای مصعبی که مدفن امامزاده سلطان مصیب (ع) نیز می باشد از مناطقی است که بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران می باشد و ایجاد امکانات اقامتی در این روستا بر رونق گردشگری منطقه خواهد افزود.
وی بیان کرد: متقاضیان، سرمایه گذاران و مالکان خانه های تاریخی ارزشمند می توانند برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان سرایان اقدام کنند چرا که هنوز در اکثر روستاها و نقاط شهرستان مناطق و پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری قرار دارد.
'واحدهای بوم گردی، اقامتگاه هایی هستند که در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی متناسب با بافت تاریخی، معماری بومی و منظر طبیعی منطقه تاسیس می شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند.'
تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد 834 اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر شامل باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و کویر لوت (مشترک میان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری کم نظیر، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی و تاریخی را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه کوچ بهاره عشایر از قشلاق در مناطق جنوبی فارس و استان بوشهر از اوایل فروردین آغاز شده است، گفت، ۲ و نیم تا ۳ درصد جمعیت استان فارس را عشایر تشکیل می‌دهند که این جمعیت در فصل بهار ،مناطق گرمسیری را به مقصد مناطق سردسیر استان در شمال فارس  ترک می‌کنند.
کریمی افزود: ۵۰ درصد عشایر کوچنده فارس را ایل قشقایی تشکیل می‌دهند که از مناطق جنوبی به مرکز و غرب استان فارس کوچ می‌کنند.
وی افزود: ۱۵ درصد جمعیت کوچنده فارس ایل لر بویر احمد و ممسنی اند و بقیه عشایر کوچانده فارس را ایلات خمسه تشکیل می‌دهند که از لار، زرین دشت و داراب به سمت بوانات و خرمبید و سرچهان کوچ می‌کنند.
وی با بیان اینکه این جمعیت نقش ارزنده‌ای در تولید فرآورده‌های دامی و صنایع دستی دارند، افزود: این جمعیت کوچ رو که این روز‌ها به سمت مناطق ییلاقی در حرکت اند ۲۵ تا ۲۸ درصد گوشت قرمز استان فارس و کشور و ۴۷ درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند و سهم بسزایی در تولید فرآورده‌های لبنی دارند.

دیگر خبرها

  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • سرپرست فرمانداری سرایان منصوب شد
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش