Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر هوشنگ طالبی با انتقاد از وضعیت بودجه دانشگاه در لایحه سال 97 تاکید کرد: رقم بودجه، بودجه کمی است و درصدی که رشد کرده،نمی‌تواند در دانشگاه‌ها حرکت ایجاد کند.

هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره بودجه دانشگاه در لایحه بودجه سال 97 که امروز تقدیم مجلس شد، گفت: بودجه همه دانشگاه‌ها رشد داشته و طبیعی است که متناسب با افزایش بودجه برای حقوق و دستمزد، بودجه دانشگاه‌ها هم رشدی داشته باشند، البته این رشد به نسبت دانشگاه‌ها متفاوت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ طالبی ادامه داد: رشد بودجه آموزش عالی 13 درصد بوده است و رشد بودجه امسال دانشگاه اصفهان هم نسبت به سال قبل مقداری بیشتر شده و بیش از 13 است.

وی با اعلام نارضایتی از این بودجه تاکید کرد: من اصلا از این بودجه راضی نیستم، این بودجه اصلا تکاپوی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های سطح یک را برای فعالیت‌هایشان نمی‌دهد. به طور کلی بودجه، بودجه کمی است و این درصدی که رشد کرده است خیلی نمی‌تواند در دانشگاه‌ها حرکت ایجاد کند؛ بخصوص اینکه ما در سال‌های گذشته خیلی از کمبودها را کماکمان داریم، مسائل تجهیزات آزمایشگاهی و سایر بخش‌ها همه کسری دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: عمده بودجه دانشگاه‌ها یعنی 80 درصد، بودجه پرسنلی است و لذا این نوع رشدها نمی‌تواند سایر فصول را حرکت دهد که ما بتوانیم خیلی فعال باشیم. در سال‌های گذشته با همت نیروی انسانی این کمبودها جبران شده و با حداقل بودجه ممکن بهترین دستاوردها را داشته‌ایم.

فقط 55 درصد بودجه امسال تخصیص یافته است

طالبی گفت: حتی از بودجه امسال هم هنوز درست تخصیص داده نشده است در حالی که باید تاکنون 67 درصد بودجه 96 تخصیص داده می‌شد فقط 55 درصد آن تخصیص یافته است و از 55 درصد هم بخشی را هم هنوز خزانه تحویل نداده است.

وی افزود: ما بودجه لازم را نداریم و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به صورت ایده‌آل انجام نمی‌شود، با نبودن این بودجه ما نمی‌توانیم حرکتی بکنیم، بخصوص اینکه قسمت اعظم سایر فصول به غیر از حقوق و دستمزد، هزینه‌های تکلیفی مانند پرداخت انژری و برق و گاز و یارانه‌های تغذیه دانشجویی و هزینه‌هایی از این دست است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آنها بنا به شرایطی به امسال موکول شده‌است، به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

بهانه‌ای برای عدم اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان وجود ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کندن، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که دولت مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داده اما همسان‌سازی را اجرا نمی‌کند، عنوان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما باید اعمال شود، ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم، یکی از وظایف دولت این است که احکام برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۳ را که تصویب و ابلاغ شده با جدیت اجرا کند. در بحث همسان‌سازی که میان دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد؛ حالا اینکه این ماه اعمال نشده حتماً دولت باید با معوقاتش نسبت پرداخت آن در ماه‌های بعد اقدام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902047

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی