Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش گفت: در تقسیم‌بندی جدید طرح ملی، جاده‌های اصلی تفرش به عنوان جاده فرعی درجه محسوب شده است که این امر باعث شده تا اعتبارات ملی به حوزه نگهداری راه‌های تفرش تعلق نگیرد و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، اعتبارات استانی برای آن‌ها جوابگو نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، از ۴۳۶ کیلومتر راه شهرستان تفرش، ۱۲۱ کیلومتر آن در ۲ محور مواصلاتی تفرش به سلفچگان و تفرش به فرمهین قرار دارد که در سال‌های گذشته این میزان راه مواصلاتی در تقسیم‌بندی جاده‌های اصلی شهر تفرش قرار داشت؛ اما در تقسیم‌بندی امسال جاده‌ها، این محورها به عنوان جاده فرعی درجه یک محسوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تقسیم‌بندی جدید سبب می‌شود تا اعتبارات لازم برای انجام عملیات اجرایی در این محورها از محل اعتبارات ملی تخصیص پیدا نکند و از سوی دیگر اعتبارات جاده‌های فرعی و روستایی به صورت استانی توزیع شود.

وحید خسروی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش در گفتگو با ندای تفرش گفت: از ابتدای امسال، براساس نامه‌های واصله، جاده‌های اصلی تفرش در تقسیم‌بندی جاده‌های فرعی درجه یک و جاده‌های روستایی در درجه‌بندی فرعی ۲ و ۳ قرار گرفته‌اند که این نوع تقسیم‌بندی جدید، شرایط تخصیص اعتبارات را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اظهار کرد: تقسیم‌بندی جدید سبب می‌شود تا اعتبارات ملی به حوزه نگهداری راه‌های تفرش تعلق نگیرد و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، اعتبارات استانی و شهرستانی برای جاده‌های تفرش جوابگو نباشد.

خسروی افزود: پیگیری‌ها و مکاتباتی انجام شده تا با توجه به شرایط درجه‌بندی راه‌های اصلی در جاده‌های مواصلاتی تفرش، یعنی محور تفرش به سلفچگان و تفرش به فرمهین، این راه‌ها جزء محورهای اصلی قرار گیرند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تفرش در خصوص انجام روکش آسفالت در جاده‌های تفرش بیان کرد: امسال ۱۶/۵ کیلومتر از محورهای تفرش به نوبران، تفرش به فرمهین با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سال گذشته، روکش آسفالت انجام شد.

خسروی خاطرنشان کرد: برای تکمیل روکش آسفالت محور تفرش به فرمهین به اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان نیاز است. در صورتی که این جاده در تقسیم‌بندی جاده‌های اصلی قرار نگیرد، اعتبارات استانی و شهرستانی تامین‌کننده این میزان اعتبار نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب

رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی گفت : برخی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی بر اثر بارش شدید باران و سیلاب مسدود است.

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هم اکنون محورهای شهدادبه نهبندان، زیرکوه به آهنگران، زیرکوه به آبیز و زیرکوه به شاهرخت به دلیل سیلاب مسدود است.

وی افزود: همچنین تردد در محورهای دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند به‌علت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور چاهداشی به دهسلم فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

کد خبر 747769

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور یک ضرورت است