Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@07:45:35 GMT

همزمانی فوت بانوی کوهنورد اسفراینی با سالروز تولدش

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۷۰۰۹

همزمانی فوت بانوی کوهنورد اسفراینی با سالروز تولدش

روز فوت اکرم حقانی، بانوی کوهنورد اسفراینی که در حادثه سقوط بهمن در اشترانکو جان خود را از دست داد با سالروز تولدش همزمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه ساجده، روز پنج شنبه 16 آذر خبر سقوط بهمن در اشترانکوه لرستان و گیر افتادن 8 کوهنورد از خراسان رضوی به رسانه ای شد و در این میان نام یک بانوی اهل خراسان شمالی و دیار اسفراین نیز خودنمایی می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکرم حقانی دشتی، متولد 16 آذر 1351 اهل اسفراین و مجرد که در این حادثه تلخ جان خود را از دست داد از اردیبهشت 90 به صورت حرفه ای وارد تیم کوه نوردی شد و تاکنون موفق به فتح دماوند، تفتان،سبلان،دنا،دوزرده و رشته کوه های البرز شده بود.

 


وی که عضو باشگاه کوهنوردی آزادگان مشهد بود از سال 87 به عنوان کارمند دانشگاه پیام نور مشهد مشغول به فعالیت بوده و ساکن مشهد بود.


به گزارش راه ساجده، سه شنبه چهاردهم آذر ماه 14 نفر از کوهنوردان خراسان رضوی با مجوز رسمی از هیئت کوهنوردی مشهد به کوه های اشترانکوه در لرستان اعزام شدند و روز پنج شنبه در سقوط بهمن جان خود را از دست دادند.


 فردا تشییع کلی این 14 کوهنورد در مشهد انجام می شود و روز دوشنبه پیکر اکرم حقانی دشتی که سالروز تولدش با عروجش همزمان شد برای تدفین به دیارش اسفراین اعزام می شود.

 

 


خواهر اکرم حقانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چند روز قبل از تولدش برای او تولد کوچکی گرفتیم ولی گفت امسال برایم لباس گرم بخرید که قصد صعود به اشترانکوه را دارم و بخاطر سردی هوای آنجا ممکن است یخ بزنم.


انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون افغان به کشورشان طی یک سال گذشته

سخنگوی وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد در سال جاری بیش از ۱.۵ میلیون افغان از سایر کشورها به کشورشان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالمطلب حقانی» سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان اعلام کرد که در سال جاری بیش از 1.5 میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

حقانی در گفتگو با «تلویزیون ملی» افغانستان اعلام کرد این مهاجرین از کشورهای پاکستان، ایران، تاجیکستان، ازبکستان و ترکیه به افغانستان بازگشته‌اند.

وی جزئیاتی درباره شمار مهاجرین عودت‌کننده از هر کشور ارائه نکرد.

حقانی دی ماه نیز اعلام کرده بود طی حدود یک سال گذشته بیش از 800 هزار مهاجر افغانستانی به‌طور داوطلبانه به کشورشان بازگشته یا برگردانده شده‌اند.

عمران خان: اخراج مهاجرین افغان می‌تواند شکاف دائمی در روابط کابل-اسلام‌آباد ایجاد کندبازگشت بیش از 800 هزار مهاجر افغانستانی از ایران

از طرف دیگر، پس از تصمیم دولت موقت پاکستان برای اخراج همه پناهجویان افغان از این کشور، طی کمتر از 5 ماه گذشته بیش از 500 هزار افغان نیز از این کشور به افغانستان بازگشته یا برگردانده شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در مشهد به خودکفایی رسیدند
  • خودکفایی ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در مشهد
  • اسفراین خراسان‌شمالی با کاشت ۳۰۰ هزار گل به استقبال بهار رفت
  • جلوه‌نمایی پایتخت نساجی ایران در روستای شکوفه‌های سیب
  • فیلم| شب‌های زیبا و رمضانی بجنورد در آستانه نوروز
  • اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون افغانستانی از سایر کشورها به وطنشان
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون افغان به کشورشان طی یک سال گذشته
  • مسابقات کشتی با چوخه اسفراین بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود
  • مجموعه‌داستان «تناردیه را من کشتم» چاپ شد