Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در سفرش به ولایت بادغیس کار احداث بخش اول و دوم سرک حلقوی قیصار- لامان را رسماً افتتاح کرد.

اشرف غنی در مراسم افتتاح کار سرک قیصار - لامان، ولایت بادغیس گفت: بادغیس در مسیر شاهراه ابریشم نقش کلیدی داشت و مهد تمدن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتصال بادغیس به عنوان ولایت عمده ترانزیتی با اهمیت است. علاوه بر سرک، تا دوسال آینده خط آهن نیز از بادغیس خواهد گذشت.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به مردم بادغیس افزود: برق برای شما به شکل اصولی و به مقدار کافی فراهم می شود.

غنی عنوان کرد: از لحاظ امنیتی حفظ وضعیت کنونی کافی نمی باشد، سال آینده نباید سال دفاعی باشد بلکه باید به سال پیشرفت و تحرک مبدل گردد.

وی با بیان اینکه سرمایه های بادغیس را باید از نگاه تجارت و ترانزیت اهمیت بدهیم اضافه کرد: عمده ترین کاری که روی دست داریم، آوردن اصلاحات در وزارت های معارف و تحصیلات عالی می باشد. وضعیت کنونی معارف مورد قبول من نیست، جلسات ما در خصوص اصلاحات در معارف ادامه دارد تا یک معارف اصلاح شده و مورد قبول مردم داشته باشیم.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در پایان سخنان خود گفت: پروژه سرک حلقوی قیصار – لامان یکی از بزرگترین پروژه های ملی و حیاتی برای افغانستان است.

قابل ذکر است که رئیس جمهور افغانستان صبح امروز به ولایت بادغیس سفر کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال برف‌باری، بارندگی شدید، رعدوبرق، سیلاب و بادهای نسبتاً شدید در ۲۷ ولایت افغانستان هشدار داده است.

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان با نشر خبرنامه‌ای نوشته است در هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، پکتیا، پکتیکا، غزنی، دایکندی، ارزگان، غور، بادغیس، فاریاب، سرپل، بلخ، سمنگان، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، کابل، پروان، بغلان، پنجشیر، کاپیسا، بدخشان و تخار به شمول سالنگ‌ها این احتمال وجود دارد.

مقدار بارندگی در نقاط مختلف بین ۱۵ تا ۶۰ ملی‌متر گفته شده ‌است.

این ریاست همچنان در ولایت‌های شمالی، شمال‌غربی، غربی، مرکزی، جنوب‌غربی و جنوبی به‌شمول سالنگ‌ها احتمال وقوع بادهای نسبتاً شدید توام با گرد و خاک با سرعت بین ۳۰ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت را پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که رویدادهای طبیعی طی روزهای پسین تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بر شهروندان افغانستان وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان