Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دریا و ساحل یک حق عمومی است و ساخت‌وساز در بستر دریا به معنای تبدیل دریا به یک مرداب است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عامری سیاهویی در نطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حکومت اسلامی در فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورت قانون‌گرایی و پرهیز از قانون‌شکنی و قانون‌گریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حکومت اسلامی همه به‌ویژه متولیان امور مردم باید تابع قانون باشند و قانون را اجرا کنند، چرا که ازنظر تعالیم اسلام قانون برای عمل است نه برای شعار. اگر قرار باشد قانون به حیطه عمل نیاید، بود و نبود آنچه فرقی دارد و باید تفاوتی بین این قوانین بلا عمل با آن قوانینی که در لابلای کتب و بخشنامه‌ها محصور و زندانی ماندند و غبار فراموشی بر آن‌ها نشسته وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در بندرعباس نقض قانون است و شگفت‌انگیزتر اینکه بنام توسعه شهر و تقویت المان‌های شهری بدون در نظر گرفتن الزامات محیط زیستی با نقض حریم 60 متری دریا و با زد و بندهای پشت پرده در بندرعباس با پدیده  ساحل فروشی مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عامری اضافه کرد: چند میلیون سال طول می‌کشد تا یک ساحل ایجاد شود و با ساخت‌وسازهای بی‌رویه در ساحل، دریا را به یک مرداب تبدیل می‌کنند و چه دستانی در کار است که مسئولان امر باید مهر خاموشی به لب بزنند.

وی بیان کرد: از مواضع عالم مجاهد و شجاع آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس به سبب مخالفت با بازار ماهی‌فروشان و نقض حریم 60 متری دریا کمال تشکر را دارم و تمامی اعضای شورای پنجم از فرمایشات این بزرگوار به‌عنوان شاخص و محوریت در اصلاح ساختار ساحل حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: اعضای شورای پنجم با کمک گرفتن از سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و با ارائه راهکار جهت حفظ و صیانت از سرمایه‌گذاران در بازار ماهی‌فروشان وارد عمل می‌شود. با اقدام عاجل، این بیماری مزمن که بر پیشانی ساحل نقش بسته است یک‌بار برای همیشه درمان و خاتمه می‌یابد تا عبرتی باشد برای آنان که بر مرکب باطل سوار شده‌اند و دیگر هیچ دست طمع ای به سمت اموال عمومی دراز نشود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!

در هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت مصوب شد که، روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود همچنین در راستای این طرح، یک تصمیم اساسی دیگر هم گرفته شده که ساعت کاری هفتگی از ۴۴ به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یابد. 

از سال‌های دور، بحث کم بودن تعطیلات رسمی در کشورمان مسئله مورد اختلاف بوده است چراکه در بیشتر کشور‌های جهان دو روز در هفته تعطیل است.

 فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار معتقدند، روز شنبه برای تعطیل شدن انتخاب بهتری است، چون پنجشنبه به فرصت تبادلات بین المللی افزوده خواهد شد و شنبه که در اغلب کشور‌های جهان تعطیل است، انتخاب بهتری برای اعمال تعطیلی در ایران است. تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

روند جاری قانون گذاری در کشورمان به این صورت است که، مصوبه کمیسیون تخصصی به عنوان گزارش از جزئیات لایحه به صحن علنی ارجاع می‌شود؛ گزارشی که می‌تواند توسط پیشنهادات نمایندگان در روز بررسی دستخوش تغییراتی شود. این پایان کار نیست و در صورت تصویب جزئیات در صحن علنی نیز مصوبه مجلس برای تبدیل به قانون، نیازمند تایید شورای نگهبان است لذا تا تبدیل شدن این مصوبه به قانون و ابلاغ آن برای اجرا، راه طولانی در پیش است.

منبع: اقتصاد نیوز

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا۲۶ اردیبهشت
  • باران و تبدیل شدن بوستانی به تالاب در بندرعباس
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • زنجیره انسانی مردم ولایتمدار چالوس در ساحل دریا
  • حلقه اتحاد مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • وضعیت ساحل بندرعباس ساعاتی بعد از بارندگی
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد