Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: یک هزار و 150 کارگاه شناسنامه دار با اشتغال 15 هزار نفر در استان زنجان فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با موج رسا ، اظهارداشت: زنجان 23 درصد چاقوی کشور را به صورت دستی تولید می کند.

وی با بیان اینکه در ایران 30 درصد چاقو به صورت دستی تولید می شود،خاطرنشان کرد:70 درصد چاقوی کشور به صورت وارداتی از مبادی قانونی و غیر قانونی وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان داشت:یک هزار و 150 کارگاه شناسنامه دار با اشتغال 15 هزار نفر در استان زنجان فعالیت می کنند.

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان با بیان اینکه افزایش کیفیت تولیدات داخلی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که اتحادیه نیز به دنبال این موضوع است، ادامه داد: قانون منع تولید و عرضه چاقو کارگاه ها و صنعت استان زنجان را ذلیل خواهد کرد.

جرجیسی با اشاره به اینکه یکی از هنرمندان استان زنجان شمشیرهای اسید جوهر دار در استان تولید می کند که در نوع خود بی نظیر است، افزود:از وقتی که ممنوعیت قمه، غداره و شمشمیر اعلام شد دعوت نامه به این فرد ارسال شد تا برای توسعه این دانش به کشور آلمان سفر کند.

وی گفت: اساتید برجسته ای در استان تربیت شده اند که با این قانون و طرح ناتمام این صنعت را به کشورهای آلمان و ژاپن تقدیم می کنیم.

این مسئول بر ضرورت توجه به بخش تولید و صادرات را تاکید کرد و گفت: صادرات از گمرگ زنجان آزاد است و استان های همجوار نیز اگر ظرفیت صادرات دارند، می توانند از گمرک زنجان صادرات خود را انجام دهند اما وقتی نمی توانیم تولید، حمل و عرضه کنیم چطور صادرات انجام دهیم.

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: در حال حاضر تولید در استان زنجان به شدت افت داشته است و جا را برای بازارهای خارجی خالی گذاشته است.

جرجیسی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پا به پای صنعتگران چاقوی استان بوده اند، گفت: ایجاد کارگاه های صنایع دستی و شهرک های تخصصی خوب است و این صنعت را به رشد می رساند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اجازه ادغام اتحادیه های مسگران و چاقوساران را رد کرد تا فعالیت این صنعت به صورت مجزا ادامه یابد، افزود: باید شهرک های صنعتی فاز بندی شود.

این مسئول بیان داشت: با این محدودیت ها ایجاد شده نتوانیم این صنعت را حفظ کنیم،ضرر می بنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان