Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@05:54:13 GMT

لانه جدید داعش کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۸۷۱۲

به گزارش مهر، منابع بین‌المللی و همچنین محلی افغانستان می‌گویند شماری از تروریست‌های تابع فرانسه یا الجزایر که سابقه حضور در سوریه را داشته‌اند، به افغانستان آمده و به داعشی‌هایی پیوسته‌اند که در مناطق شمالی این کشور، پایگاه تشکیل داده‌اند.

این نخستین بار است که حضور تروریست‌های فرانسوی در افغانستان تایید می‌شود و تاکیدی است بر تحقق این احتمال که بعد از پاکسازی عراق و سوریه، اعضای خارجی داعش به افغانستان پناه برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که فرانسه از سال 2015 به این سو، شاهد حملات تروریستی فجیعی بوده است و نمی‌داند با تروریست‌هایی که قصد مراجعت به وطن را دارند، چگونه برخورد کند.

به گفته فرمانداری ولایت «جوزجان»، تروریست‌های فرانسوی و الجزایری، بعد از ورود به خاک افغانستان، به منطقه «درزاب» رفته‌اند که تحت کنترل داعش است.

در میان این میهمانان ناخوانده، حداقل 2 زن داعشی حضور دارد و تروریست‌هایی با اصالت چچنی و ازبکستانی هم در میان آنها رؤیت شده است. با این حال، شمار داعشی‌های فرانسوی‌ که در حال حاضر به افغانستان رفته‌اند، هنوز مشخص نیست.

این درحالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، دیروز در مصاحبه با «بی اف ام» شمار اعضای فرانسوی داعش را که در عراق و سوریه حضور دارند، حدود 500 نفر اعلام کرد و گفت: بازگشت آنها به فرانسه، کار آسانی نخواهد بود.

گفتنی است، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه نیز پیشتر از لزوم کاهش سطح افراطی‌گری این دسته از اتباع فرانسوی سخن گفته و در عین‌حال با بیان این مطلب که «بهتر است همه آنها در جنگ بمیرند» از دشواری برای حصول این هدف خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد