Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه شهرداران درگز، نوخندان، چاپشلو و لطف‌آباد در محل فرمانداری درگز افزود: تکریم ارباب ‌رجوع و پاسخگویی همراه با حفظ کرامت انسانی از شعارهای محوری وزارت کشور است.
وی ادامه داد: شفاف‌ سازی ضوابط و مقررات نیز اموری مهم هستند لذا شوراها و شهرداران باید دریافتها و پرداختها را مستند به قوانین و مقررات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: حلقه مفقوده مدیریت شهری فاصله گرفتن از معماری ایرانی اسلامی و فقدان توجه به نمادهای اسلامی است در حالی که باید برای رسیدن به یک شهر ایده آل به فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شود.
وی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر شاخصه‌ های شهر اسلامی ذکر و بیان کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز مرهون خون هزاران شهید است که انقلاب را آبیاری کرده است پس باید نمادهای فرهنگ ایثار و شهادت در شهر اسلامی جاری باشد.
امام ‌جمعه درگز نیز در این نشست گفت: شهردار باید دارای جاذبه و دافعه به‌ موقع باشد. شهرداری یکی از مسئولیتهای مهم بوده که در اجرای آن باید با اخلاق و منش، مسائل مالی داخلی و مردمی حل شود.
حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی افزود: باید با مدارا قانون به نفع مردم تفسیر شود، قانون چماق نیست که در جایی منفعت شخصی و خانوادگی در نظر گرفته‌ شده و در جای دیگر انصاف و عدالت برای دیگران رعایت نشود.
مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در فاصله 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. درگز مرکب از چهار بخش مرکزی، لطف آباد، چاپشلو و نوخندان 139 روستا دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، وحید داعی در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون ساخت ۱۵۷ هزار و ۶۸۰ واحد از محل نهضت ملی مسکن در این استان در بخشهای حمایتی، بازآفرینی، خودمالک و روستایی آغاز شده، اظهارکرد: از این تعداد حدود هزار واحد در شهرهای فریمان، گناباد، کاشمر، فیض آباد مه ولات و تربت حیدریه به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

داعی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897783

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • رعایت حقوق بشر در ادبیات سعدی به خوبی تبیین شده است
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی پس از ۳۰ سال به ثمر نشست
  • ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است