Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@00:52:06 GMT

اوراکل با Fn به جنبش بدون سرور می‌پیوندد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۹۵۷۸

اوراکل با Fn به جنبش بدون سرور می‌پیوندد

ایتنا- اوراکل در حقیقت يک بانک اطلاعاتي رابطه‌اي و شي‌گراست که توسط شرکت اوراکل ارائه شده و مي‌تواند با سيستم‌عامل‌هاي مختلفي از قبيل ويندوز و يونيکس کار کند. شرکت اوراکل با پروژه متن‌باز خود -که Fn نام دارد- قصد دارد حرکت بزرگی در زمینه محاسبات بدون سرور انجام دهد.
Fn یک پلتفرم بدون سرور بومی کانتینر است که می‌تواند در محل یا در فضای ابری اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرویس، نیازمند استفاده از کانتینرهای Docker است. توسعه‌دهندگان Fn قادرند توابع را با کمک Go، Ruby، Python، PHP و Node.js در جاوا بنویسند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، Fn تا حدود زیادی بر اساس توابع کار می‌کند که بلوک‎های کوچکی از کد بوده و به طور کلی، کاری ساده انجام می‌دهند.
در یک تابع، توسعه‌دهندگان صرفاً بر وظیفه‌ای تمرکز دارند که می‌خواهند آن تابع انجام دهد. توسعه‌دهندگان با رایانش بدون سرور، توابع را می‌نویسند و منابع به صورت خودکار به آن اختصاص می‌یابد. مقیاس‌بندی نیز به صورت خودکار انجام می‎شود.

در این میان، پلتفرم لامبدا سرویس‌های وب آمازون (AWS) معروف‌ترین پلتفرم بدون سرور است. اوراکل اعلام کرد که Fn به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از توابع لامبدای AWS استفاده و آنها را هر جا که مایل بودند، اجرا نمایند.

Fn سه مؤلفه دارد. اولین مؤلفه، پلتفرم Fn است که سرور Fn و رابط خط فرمان را در اختیار دارد.
مؤلفه دوم، Fn Flow است که توابع را به صورت مستقیم هماهنگ نموده و آنها را برای جریان‌های کاری با سطح بالاتر مانند توالی و زنجیره آماده می‌سازد.
سرانجام مؤلفه سوم، Fn Helm نام دارد که امکان نصب یک سرور Fn را روی کوبرنتس فراهم می‌سازد. Fn به مدل داکر 17.05 یا بالاتر احتیاج دارد.

اوراکل در حقیقت يک بانک اطلاعاتي رابطه‌اي و شي‌گراست که توسط شرکت اوراکل ارائه شده است. اين بانک اطلاعاتي قادر به نگهداري حجم بالايي از داده‌ها بوده، آنها را با سرعت زيادي ذخيره و بازيابي نموده و همچنين امکانات برنامه‌نويسي، پشتيبان‌گيري، امنيتي و ... متنوعي را فراهم مي‌سازد.
اوراکل، بانک اطلاعاتي توزيع‌شده است و مي‌تواند با سيستم‌عامل‌هاي مختلفي از قبيل ويندوز و يونيکس کار کند.
 

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد، ۲ دستگاه سواری پژوی حامل موادمخدر را شناسایی و خودرو‌ها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و سه قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور