Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:23:26 GMT

رونالدو بهتر از مسی در گلزنی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۰۰۸۶

رونالدو بهتر از مسی در گلزنی

مهاجم رئال مادرید میانیگن گلزنی بهتری نسبت به مهاجم بارسلونا در سال ۲۰۱۷ و این فصل داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، کریستیانو رونالدو که اخیرا برنده پنجمین توپ طلایش شد دیروز (شنبه) در دیدار رئال مادرید و سویا توانست دبل کند و آمار گلزنی‌اش را بهبود ببخشد. ستاره پرتغالی مادرید تاکنون چهار گل در لالیگا به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیکن به علت محرومیت در سوپرجام اسپانیا شروع فصل را از دست داد و نتوانست در چهار دیدار حضور داشته باشد. این موضوع باعث شد روی روند گلزنی‌اش اثر بگذارد. رونالدو شرایط کاملا متفاوتی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. او رکوردشکنی کرد و نخستین بازیکنی شد که توانست در همه بازی‌های مرحله گروهی گلزنی کند. مهاجم رئال مادرید در این فصل با پیراهن تیم باشگاهی‌اش ۱۴ گل به ثمر رساند (۴ گل در لالیگا و ۹ گل در لیگ قهرمانان و یک گل در سوپرجام). مهاجم پرتغالی به همراه پرتغال چهار بار گلزنی کرد که همه آن‌ها در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. او در مجموع در ۱۸۶۱ دقیقه ۱۸ گل به ثمر رساند و میانگین گلزنی‌اش یک گل در هر ۱۰۳ دقیقه است.

لیونل مسی رقیب رونالدو گل‌های بیشتری از او زده است اما در دقایق بیشتری این اتفاق رخ داده است. مهاجم بارسلونا ۱۷ گل برای آبی اناری‌ها به ثمر رسانده است (۱۳ گل در لالیگا، سه گل در لیگ قهرمانان و یک گل در سوپرجام اسپانیا). این در حالی است که با پیراهن تیم ملی آرژانتین مقابل اکوادور در مرحله مقدماتی جام جهانی هت‌تریک کرد. مسی در ۲۳۱۳ دقیقه ۲۰ بار گلزنی کرده است. میانگین گلزنی این بازیکن ۱۱۵ دقیقه است.

با رسیدن به نیمه دسامبر هر دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی سه بازی را تا پایان سال ۲۰۱۷ پیش رو دارند و در یکی از آن‌ها مقابل هم بازی خواهند کرد. رونالدو دو بازی در جام جهانی باشگاه‌ها باید انجام دهد. ابتدا در نیمه نهایی باید برابر الجزیره امارات بازی کند. سپس در فینال یا کسب مقام سوم - چهارمی به میدان برود. سه بازی مسی در لالیگا اتفاق خواهند افتاد. امشب مهاجم آرژانتینی مقابل ویارئال بازی خواهد کرد. سپس در دیدار برابر دپورتیوو لاکرونیا به میدان می‌رود و در نهایت ۲۳ دسامبر در سانتیاگو برنابئو در ال‌کلاسیکو حاضر خواهد شد. در همه بازی‌ها انتظار می‌رود دو مهاجم پرتغالی و آرژانتینی حضور داشته باشند و کامل بازی کنند.

آمار بهتر رونالدو در یک سال (۲۰۱۷)

رونالدو در این سال برای رئال مادرید و پرتغال ۵۱ گل در ۵۷ بازی به ثمر رساند. ۴۰ گلش با پیراهن سفیدپوشان بود و این رکورد را در ۴۷ بازی به ثبت رساند. این در حالی است که ۱۱ گل باقی مانده با پیراهن تیم ملی اتفاق افتاده است. از طرفی مسی ۵۲ گل در ۶۱ بازی به ثمر رساند. ۴۸ گل را در ۵۴ بازی با پیراهن بارسا به ثمر رساند. او برای آرژانتین در هفت بازی تنها چهار بار گلزنی کرد.

با مد نظر قرار دادن گل‌ها و دقایق، آمار رونالدو بهتر است. بازیکن پرتغالی در تیم ملی و باشگاه ۴۸۹۱ دقیقه بازی کرد. او در هر دقیقه ۹۵.۹ دقیقه گل زده است. مسی ۵۲۹۱ دقیقه بازی کرده است و در هر ۱۰۱.۷ دقیقه گلزنی کرده است. تفاوت میانگین گل دو بازیکن شش دقیقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو رکوردها را در عربستان رنده می‌کند!

به گزارش "ورزش سه، در یکی از دیدارهای هفته سی ام رقابت های لیگ حرفه ای عربستان، تیم فوتبال النصر در استادیوم الاول پارک میزبان الخلیج بود که این مسابقه با درخشش فوق ستاره پرتغالی آغاز شد و رونالدو در همان ۱۲ دقیقه ابتدایی مسابقه دو مرتبه دروازه حریف را باز کرد.

در دقیقه پنجم بازی و روی اشتباه سنگربان الخلیج، این کریستیانو رونالدو بود که توانست توپ را به کنترل خود در بیاورد و در شرایطی که در ادامه نیز تعادل خود را از دست داده بود، اما موفق شد با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه، حساب کار را یک بر صفر کند تا تیم میزبان خیلی زود از حریف پیش بیفتد.

با وجود اینکه استقبال خوبی از این مسابقه به عمل نیامده و سکوهای خالی زیادی در استادیوم الاول پارک دیده می‌شود، اما تماشاگران حاضر در ورزشگاه از گل ستاره محبوب خود به وجد آمده و همراه با کریستیانو فریاد شادی معروف او را سر زدند.

گلی که کریستیانو وارد دروازه الخلیج کرد، سی‌ امین گل فوق ستاره در این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان بود تا او به یکه تازی و نمایش درخشان خود ادامه دهد. گلی که موجب شد تا رونالدو در لیگ عربستان به یک رکورد جالب دست یابد.

پیش از این، تنها یک بازیکن توانسته بود بیش از ۳۰ گل را در یک فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان به ثمر برساند. عبدالرزاق حمدالله در فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ توانست برای تیم فوتبال النصر ۳۴ مرتبه گل زنی کند.‌ حالا رونالدو جدیدترین بازیکنی است که در یک فصل از رقابت‌های لیگ عربستان از ۳۰ گل فراتر رفته است.

البته این پایان کار نبود چرا که فقط هفت دقیقه بعد و در دقیقه دوازدهم مسابقه بود که روی ارسال تماشایی مارسلو بروزوویچ، یک موقعیت ایده‌آل در دهانه دروازه به دست آمد که رونالدو با یک پرواز دیدنی و تماشایی، موفق شد با یک ضربه سر، توپ را به کنج دروازه الخلیج فرستاده و حساب کار را دو بر صفر کند.

با این گل فوق ستاره پرتغالی علاوه بر اینکه شمار گل‌هایش را در این فصل به عدد ۳۱ رساند، موفق شد به رکورد ۷۲۴ گل بدون احتساب ضربات پنالتی در تمام طول دوران حرفه‌ای خود برسد. حالا رونالدو در ادامه فصل این فرصت را دارد تا از رکورد 34 گل عبدالرزاق حمدالله عبور کرده و بیشترین گل را در یک فصل از لیگ عربستان به ثمر برساند.

دیگر خبرها

  • رم ۱ - ۱ یوونتوس/ خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان، بیخ گوش گرگها+ فیلم
  • کاسانو: از نظر استعداد من از توتی بهتر بودم!
  • توقف میلان مقابل جنوا در ماراتن گلزنی سن‌سیرو
  • چلسی ۵-۰ وستهم: پیروزی در دومین دربی لندن ظرف سه روز
  • چلسی 5-0 وستهم: برد درخشان برای ابقای پوچتینو
  • عبدی به دنبال دو رقمی شدن در تراکتور برای بازگشت
  • ۱۰ گلزن فعال تاریخ لیگ قهرمانان
  • گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو
  • پیروزی پورتو در شب گلزنی طارمی
  • رونالدو رکوردها را در عربستان رنده می‌کند!