Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر۲۲۰ هزار تومان تعیین شده که نسبت به ۷۵ هزار تومان سال قبل تا ۱۱۵ هزار تومان رشد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه سال ۹۷ کشور صبح امروز از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و در این بودجه پیشنهادی، نیروی انتظامی شاهد رشد قابل توجه بودجه(رشد ۴۰درصدی) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع در این لایحه با احتساب بودجه هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، عدد بودجه به رقم ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که بودجه تقدیمی نیروی انتظامی در سال گذشته ۷۴۲۵ میلیارد تومان بود که بعد از صحبت ها و اعتراضات نمایندگان این عدد به ۹۰۲۶ میلیارد تومان برای سال جاری رسید.

افزایش چشمگیر عوارض خروج از کشور

در حال حاضر عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی، ۷۵هزار تومان است.

اما طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای سال آینده حدود ۱۱۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در دو بخش تامین می‌شود. عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان و عوارض خروج زائرین حج تمتع و عتبات عالیات ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

روند دریافت عوارض خروج به این صورت است که برای سفر اول برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود. در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض اضافه شده و رقم به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد. در سفر سوم و سفرهای بعدی نیز عوارض تا صد در صد افزایش خواهد داشت.

از عوارض دریافتی خروج مسافر از کشور، مبلغ ۴۰ هزار تومان برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص پیدا می‌کند.

کاهش بودجه مرزبانی ناجا

افزایش بودجه نیروی انتظامی در حالی از سوی دولت در نظر گرفته شده است که بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا به شدت افت داشته و بودجه مصوب حدود ۱۶۰ میلیارد تومانی سال جاری، به ۱۰.۶ میلیارد تومان رسیده است که بیش از ۹۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ادامه خرید خدمت در سال ۹۷

همچنین در لایحه بودجه تقدیمی دولت آمده است کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

این در حالی است که پیش از این مراجع مسئول در موضوع خدمت وظیفه عمومی عنوان کرده بودند که معافیت به ازای پرداخت جریمه غیبت سربازی، در سال ۹۷ اعمال نخواهد شد و پرداخت جریمه غیبت تنها در سال جاری امکان پذیر است.

افزایش ۳۰ هزار تومانی تعویض پلاک

هزینه تعویض پلاک خودرو با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

در جدول شماره ۱۶ تعرفه های درآمدها، هزینه تعویض پلاک خودرو مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شده است. هزینه تعویض پلاک موتور سیکلت مبلغ ۲۵ هزار تومان و هزینه صدور گواهینامه رانندگی هوشمند ۲۰ هزار تومان معین شده است. همچنین جریمه تعویق در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار به ازای هر سال مبلغ ۷۵۰۰ تومان خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس در حال نهایی کردن بررسی بخش دوم لایحه بودجه است، نسبت به سال‌های گذشته با اندکی تاخیر در تصویب بودجه مواجهیم در این لایحه دولت در راستای افزایش درآمد‌های پایدار خود اقداماتی کرده است، در این لایحه تدابیری برای بازگشت انضباط و افزایش شفافیت و حذف هدررفت‌ها دیده شده است. رویکرد دولت افزایش سهم درآمد‌های پایدار در تأمین بودجه بود.

وی یکی از دلایل کسری‌های بودجه مزمن در سال‌های گذشته را وابستگی به نفت دانست و بیان کرد: در پی تحریم‌ها دولت‌ها مجبور می‌شدند یا هزینه‌های عمرانی را کاهش دهند یا دست به دامن استقراض از بانک مرکزی شوند که پیامد‌های نامبارک تورمی در پی داشت. تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد؛ و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درامد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درآمد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: در بخش دوم بودجه کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدی‌ها به دستور رییس جمهور رخ داده است، معافیت مالیاتی سود شرکت‌ها سال گذشته اعمال شد که مشوق خوبی بود و ۷۵ همت به شرکت‌ها منتقل شد در سال جاری شرکت‌های تولیدی می‌توانند از اوراق گام یا ضمانتنامه‌های بانکی و اسناد خزانه برای پرداخت مالیات و عوارض استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز