Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: خط 3 بی‌.آر‌.تی از شهریورماه 94 آغاز به کار کرد و از 17 آبان امسال مسیر ویژه آن از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید فعال شد و در گام بعد تا میدان استقلال فعال می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اصغر نیشابوری ظهر امروز در نشست خبری درباره خط سه بی آر تی که در معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ناوگان خط 3 بی آر تی از سال 94 با مصوبه شورای اسلامی شهر خریداری شد، گفت: این ناوگان از شهریور 94 در مسیر قرار گرفت و سرویس‌دهی توسط آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ای که داشت، دو پیوست زیست محیطی و هم پیوست فرهنگی، اجتماعی برای این پروژه آماده شد و در پیوست فرهنگی، اجتماعی تأکید شده بود که برای تطبیق استفاده‌کنندگان و شهروندان، قبل از اجرا خط راه‌اندازی شود که از شهریور 94 این کار انجام شد و اتوبوس در مسیر عادی سرویس‌دهی می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه، اینجا یک سوال مطرح است که با توجه به هزینه و سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط شهرداری برای خط 3، بناست سرویس‌دهی به همین شکل ادامه پیدا کند، افزود: شهرداری با انجام یک کار زیرساختی و معادل 60 میلیارد تومان برای تأمین خط 3 هزینه کرد، اگر بنا بود به همین شکل سرویس‌دهی کند و مسافر حداقلی را جابه‌جا کند، هیچ‌وقت برای خرید این اتوبوس‌ها اقدام نمی‌کرد، زیرا با مینی‌بوس هم این کار صورت می‌گرفت.

وی افزود: خط 3 بی‌.آر‌.تی از شهریورماه 94 آغاز به کار کرد و از 17 آبان امسال مسیر ویژه آن از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید فعال شد و در گام بعد تا میدان استقلال فعال می‌شود.

نیشابوری با اشاره به اینکه، با اصلاح خطوط در همان زمان و جذب مسافران جدید، به صورت میانگین روزانه 75 تا 80 هزار سفر در این مسیر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: معتقدیم که اگر مسیر به طور کامل ایزوله شود، با توجه به اینکه شرق شهر را به غرب وصل می‌کند و نقطه تقاطع آن با خط 1 در زیرگذر حرم مطهر است ظرفیت و استعداد این را دارد که به 150 هزار سفر در روز برسد.

وی با بیان اینکه، برابر قانون برنامه توسعه ششم امید داریم، سهم اتوبوسرانی را به 45 درصد برسانیم و هنوز تا رسیدن به آن فاصله داریم، گفت: برابر قانون هوای پاک که در تیر ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، شهرداری مکلف است، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برای کاهش آلودگی هوا ضمن کاهش تعداد ناوگان، تعداد مسافر جابه‌جاشده را افزایش دهد، این کار با تأمین اتوبوس‌هایی با ظرفیت بیشتر و افزایش خطوط ویژه و بی آر تی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: این موضوع دو مأموریت اصلی در بردارد که یکی کاهش زمان سفر و دیگری کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها است، در غیراین صورت، هیچ‌گاه نمی‌توانیم به این تکلیف قانونی عمل کنیم.

نیشابوری در خصوص اعتراض کسبه به راه‌اندازی خط 3 بی آر تی، اظهار داشت: در این مورد مقداری ضعیف عمل شد و نتوانستیم منافع اجرای این کار، تکلیف قانونی و مزایای آن را برای کسبه به درستی به آنها منتقل کنیم تا به نقطه تفاهم مشترک برسیم، به طوری که سبب تأخیر در اجرای آن نشود که البته با برگزاری جلسات اکنون فضا تغییر کرده است.

وی یادآور شد: امید داریم بتوانیم با سرعت بیشتری پروژه را ادامه دهیم تا شاهد تأثیر آن که کاهش خودروهای شخصی و افزایش تعداد مسافران جابه‌جا شده در مسیر است، باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟