Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:48:58 GMT

رونمایی از طرح جامع مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۱۹۸۸

رونمایی از طرح جامع مشهد

مشهد- ایرنا- طرح جامع کلانشهر مشهد شامگاه یکشنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان شهری رونمایی شد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت : طرح جامع مقدمه عدل است ولی اکتفا کردن به طرح جامع شهرها را شبیه یکدیگر کرده است و شهرها به نوعی شبیه هیچ جا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمد بهشتی افزود: اکتفا کردن به طرحهای جامع و تفضیلی به منزله ایجاد شهرهای بی هویت است و اکتفا کردن به آن بزرگترین تهدید هویتی شهرها می باشد. در شهرها به جای توجه به ترافیک، فاضلاب و غیره 'زندگی' باید موضوع مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: از سال 1345 در شهرها شاهد وجود طرحهای جامع بوده ایم. طرحهای جامع و تفصیلی شرط لازم برای یک شهر خوب است اما شرط کافی نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: فرآیند تدوین طرحهای جامع و تفصیلی کند است اما داشتن طرح تفصیلی و جامع با نقایصی، بهتر از نداشتن آنها است.
محمدرضا حیدری افزود: کلانشهر مشهد در دهه گذشته به دلیل نداشتن طرح جامع دچار آسیب جدی شد که برخی از آنها نظیر توسعه نامتوازن و منظر و سیمای نامناسب شهری جبران ناپذیر است.
وی ادامه داد: طرح جامع موجود دارای نواقصی است لذا طرحهای تفصیلی باید این نواقص را پوشش دهند. به نقاط قوت و ضعف طرح اشراف داریم و طرح جامع مشهد در کمیسیونهای مختلف شورای پنجم مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس شورای شهر مشهد بر توجه به حوزه های هویتی شهر مشهد با محوریت حرم مطهر امام رضا(ع) و مفاخر فرهنگی این شهر تاکید و بیان کرد: حقوق مردم در طرح جامع جدید باید مورد توجه باشد.
وی گفت: توجه به توسعه متوازن از اولویتهای شورای پنجم شهر مشهد است که امیدواریم بتوان از ظرفیت طرحهای تفصیلی برای توسعه شهر استفاده کرد.
نخستین طرح جامع مشهد 'طرح خازنی' نام داشت که مصوب سال 1350 بود. دومین طرح جامع مشهد 'طرح مهرآزان' نام داشت که سال 1372 مصوب شد. این طرح با توجه به عدم انطباق با روند توسعه شهری و همچنین پیش بینی نادرست جمعیتی نتوانست به عنوان ابزاری کارآمد در کنار تصمیم‌ گیریهای مدیریت شهری قرار گیرد.
طرح جامع سوم مشهد نیز سال 1395 تصویب شد. جمعیت مشهد در طرح جامع سوم برای سال 1405 تعداد 3 میلیون و 856 هزار نفر در مساحت 30 هزار و 542 هکتار دیده شده است. در این طرح برآورد جمعیت زائر در افق طرح برای سال 1405 نیز به 26 میلیون نفر با میانگین زمان حضور پنج روز خواهد رسید. این طرح حدود 2 سال است که به شهرداری مشهد ابلاغ شده ولی به دلایل مختلف رونمایی آن تا امروز به تاخیر افتاده بود.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیران امور آب و فاضلاب های تکاب و سلماس و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن موارد بخش های اجرایی و بهره برداری  مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین موارد مهم در خصوص گذر ایمن از تابستان 1403مطرح و ضمن اتخاذ تصمصیمات لازم، مقرر شد با عنایت به اعتبارات تخصیصی، پروژه ها با تسریع لازم پیشرفت داشته و اهداف تعیین شده تحقق یابند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله