Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:00:17 GMT

مبارزه با ایران از مشترکات ما با اتحادیه عرب است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۲۴۸۶

مبارزه با ایران از مشترکات ما با اتحادیه عرب است

سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه ای به اظهارنظر درباره تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس و موضوع کره شمالی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل دقایقی پیش در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» به اظهارنظر درباره برخی موضوعات پرداخت.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به سئوالی درباره موضع اتحادیه عرب پیرامون منزوی شدن آمریکا در فرایند سازش پس از بیانیه هفته گذشته ترامپ گفت: بیانیه ترامپ اذعان کرد که پایتخت اسرائیل شهر اورشلیم (بیت المقدس) است و سفارت ما نیز قرار است به این شهر منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اورشلیم دفاتر کنست، نخست وزیری و حتی دادگاه عالی وجود دارد. پس چرا ما نباید در این شهر سفارتخانه داشته باشیم!

وی در ادامه اقدامات ترامپ را اینگونه توجیه کرد: در ۲۲ سال اخیر رؤسای جمهور خواستار انتقال سفارت به این شهر بوده اند؛ اما هیچیک جرأت این کار را نداشتند.رئیس جمهور آمریکا فقط به خواسته مردم این کشور عمل کرد. این کار اقدامی برای عملی کردن بیانیه بالفور برای رسیدن به صلح بوده است.

نیکی هیلی افزود: درست است که اتحادیه عرب چنین اظهاراتی را داشته است؛ اما به دلیل مقابله ما با ایران، مشترکات بسیار زیادی با اتحادیه عرب داریم که تا کنون هم به این اندازه نبوده است.

این دیپلمات آمریکائی در پاسخ به سئوالی پیرامون اینکه آیا واشنگتن با اقدامات محدودکننده اعلامی از سوی «صائب عریقات» (عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و مذاکره کننده ارشد این تشکیلات) احساس نگرانی می کند یا خیر، ادعا کرد: نگران نیستیم چرا که اولویت اصلی آن ها در حال حاضر ایران است! وقتی رئیس جمهور چهارشنبه گذشته بیانیه خود را اعلام کرد، همه گفتند که آسمان بر زمین فرود می آید؛ اما دیدیم که اتفاقی نیفتاد. ما هم با فلسطینی ها و هم با اسرائیل مذاکرات طولانی دراین خصوص داشته ایم و به آن نیز ادامه می دهیم. اعلام می کنم که اورشلیم پایتخت اسرائیل است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به سئوالی درباره کره شمالی و موضع کشورش در قبال پیونگ یانگ گفت: واشنگتن به فشارهای خود علیه کره شمالی ادامه می دهد. تحریم ها درباره این کشور مؤثر بوده است.

نیکی هیلی در پاسخ به سئوال مجری درباره تحریم های وعده داده شده کشورش علیه روسیه به اتهام ادعائی مداخله مسکو در انتخابات هشتم نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی نیز چنین پاسخ داد: وزارت خارجه اعلام کرده است که درباره این تحریم ها اقدام کرده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها(تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در گفت‌وگو با امیر قطر تاکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش بس در غزه همکاری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات دوحه برای آزادی همه گروگان‌ها(اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماسدیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند