Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ رئيس جمهور فرانسه و نخست وزير رژيم صهيونيستي پس ديدار با يکديگر کنفرانس خبري مشترک برگزار کردند .

مکرون: تصميم اخير رئيس جمهور آمريکا مغاير با قوانين بين المللي است

امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه در کنفرانس خبري مشترک با نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت فرانسه خود را در قبال امنيت اسرائيل متعهد مي داند اما خواهان امنيت منطقه هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس جمهور فرانسه افزود مناقشه ميان اسرائيل و فلسطيني ها بايد از طريق مذاکره درباره راه حل دو کشور، حل و فصل شود.

وي گفت  در گفتگو با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ، به وي اعلام کرده است که اقدام آمريکا را در خصوص به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل مردود مي داند.

مکرون حملات روزهاي اخير را محکوم کرد و افزود: اسرائيل کشوري دوست است ، ما با اين کشور مستقيما در گفت وگو هستيم و روابط تنگاتنگي داريم.

رئيس جمهور فرانسه ضمن تاکيد بر راهکار ايجاد دوکشور فلسطيني و اسرائيلي، اظهارات ترامپ را براي صلح خطرناک توصيف کرد.
مکرون اظهارات اخير رئيس جمهوري آمريکا در خصوص به رسميت شناخته شدن شهر اشغالي قدس به عنوان پايتخت اسرائيل را مغاير با قوانين بين المللي و خطرناک براي صلح توصيف کرد.

رئيس جمهور فرانسه گفت توقف شهرک سازي در سرزمين هاي فلسطيني، ابتکار مهمي از طرف اسرائيل براي برقراري صلح خواهد بود.

 

نتانياهو: تماس هاي محرمانه اي با کشورهاي منطقه داريم 

نخست وزير رژيم صهيونيستي در کنفرانس خبري مشترک با رئيس جمهور فرانسه گفت: اسرائيل و فرانسه در زمينه امنيت و تبادل اطلاعات با يکديگر همکاري مي کنند.
بنيامين نتانياهو گفت: «همکاري اطلاعاتي ما باعث نجات جان افراد زيادي شده است. اسرائيل اطلاعات ارزشمندي در اختيار بسياري از کشورهاي اروپايي و غيراروپايي قرار داده است و اين اطلاعات از حملات تروريستي مهلک جلوگيري کرده است.»
وي افزود:« ما عليه اين وحشي گري مبارزه مي کنيم. شما (ماکرون) در اين مبارزه يک رهبر کليدي هستيد. ما تلاش هاي شما در منطقه خاورميانه(غرب آسيا) و لبنان را تحسين مي کنيم. همچنين تلاش هاي شما براي جلوگيري از هر گونه تهاجم نيز بايد مورد تمجيد قرار گيرد.»

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين پيشنهاد مي دهد با او درباره صلح گفتگو کند. اکنون تماس هاي محرمانه متعددي بين اسرائيل و برخي کشورهاي منطقه وجود دارد که با ما روابط رسمي ندارند. زماني صلح تحقق پيدا خواهد کرد که فلسطيني ها اين واقعيت را درک کنند که قدس پايتخت اسرائيل است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در نشست خبري مشترک با رئيس جمهور فرانسه از حمايت هاي امانوئل مکرون از اسرائيل در مقابله با آنچه که وي « تروريسم تهديد کننده امنيت اسرائيل » توصيف کرده بود، تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور