Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات۵ میلیون و ۷۸۹ هزار تن صنایع معدنی فلزی در ۷ ماهه امسال به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، میکاییل عظیمی‌، مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش صادراتی تولیدات صنایع فلزی در هفت ماهه امسال ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار است که در مقایسه با سال گذشته(۲.۳ میلیارد دلار)، ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دستیابی به بیش از ۴.۱ میلیارد دلار صادرات محصولات صنایع معدنی فلزی تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است که آمارها حاکی از جلوتر بودن از برنامه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت صادرات شمش فولادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۹۵)، از نظر وزنی ۱۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به محصولات فولادی، گفت: تا پایان مهر ماه امسال ۱۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تن از این محصولات تولید شده که در مقایسه با سال گذشته (۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تن) ۱۰ درصد رشد را شاهدیم. 

عظیمی‌ادامه داد: در انواع شمش فولادی، تا پایان مهر ماه امسال ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن تولید انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار تن ) ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه اندازی طرح‌های مختلف زنجیره فولاد در دولت، به رشد تولید آهن اسفنجی در این راستا اشاره کرد و گفت: تولید این محصول ۱۲ میلیون و ۵۹۰هزار تن بوده که در مقایسه با هفت ماه سال گذشته، ۱۹ درصد رشد یافته است.

کاهش ۳۳ درصدی واردات محصولات فولادی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات محصولات فولادی از جمله مفتول صنعتی، ورق در یخچال و... تصریح کرد: در هفت ماهه سال ۹۶، واردات انواع محصولات فلزی از نظر وزنی با کاهش ۳۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه شد؛ یکی از دلایل اصلی تحقق این مهم موظف کردن شرکت فولاد مبارکه به کاهش صادرات و تامین نیاز داخل بوده است.

عظیمی‌ادامه داد: در این مدت واردات شمش فولادی (از نظر وزنی) کاهش ۸۳ درصدی و صادرات آن رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرد.

وی بیان کرد: مقصد عمده صادرات شمش و محصولات مقاطع طویل به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، پاکستان و امارات متحده عربی و سایر کشورها بوده است، همچنین مقاطع تخت نیز به عراق، امارات، بلژیک، افغانستان، اسپانیا، ارمنستان ، عمان و سایر کشورها صادر شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به حفظ استاندارد اسلب فولادی در کشور، در هفت ماهه امسال توانسته ایم این محصول را به کشورهای هدف صادراتی مدنظر صادر کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای حمایت از زنجیره فولاد در کشور و رفع موانع و مشکلات موجود، ابراز امیدواری کرد که در افق ۱۴۰۴ به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست می یابیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال گذشته، بیشترین رشد تولید را بیلت‌وبلوم در زیرمجموعه فولاد میانی به میزان ۹.۲ درصد داشته است که از ۱۸ میلیون و ۷۴۳ هزار تن در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون و ۴۶۸ هزار تن در ساال ۱۴۰۲ رسیده است.

اما به سبب افت ۰.۴ درصدی تولید اسلب در همین زیر مجموعه (فولاد میانی) از ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تن به ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تن، مجموع رشد تولید فولاد میانی را به ۵.۵ درصد ثبت کرده است.

مجموع تولید فولاد میانی کشور در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن ثبت شده که نسبت به ۳۰ میلیون و ۴۳۳ هزار تن تولیدی در مجموع سال ۱۴۰۱ همانطور که اشاره شد، ۵.۵ درصد رشد داشته است.

پس از آن، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) داشته است؛ طی این مدت بالغ بر ۳۳ میلیون و ۳۹۶ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۳۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۳ درصدی را ثبت کرده است. 

از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه، ۵۶ میلیون و ۷۳۸ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده (۳۵۳۹ تن آن تولیدی اسفند ماه) که حدود ۲۲۳۸ هزار تن بیش از میزان تولید آن در مجموع ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ (۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن) است و رشد ۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ظرف یکساله ۱۴۰۲، در مجموع قریب به ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که تفاوت چندانی با میزان تولید این مقاطع در مدت مشابه سال گذشته (۹ میلیون و ۶۲ هزار تن) نداشته و تنها ۰.۳ درصد بیشتر شده است.

طبق آمار میزان تولید محصولات فولادی در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۰.۰۵ درصد کمتر از میزان تولید آن در سال ۱۴۰۱ است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ماه حدود ۲۱ میلیون و ۵۹۴ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۱ میلیون و ۵۸۵ هزار تن ثبت شده است.

همچنین در سال ۱۴۰۲ تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، کاهش ۰.۳ درصدی داشته است؛ بر این اساس کاهش تولید در مقاطع طویل فولادی و محصولات فولادی، زیر یک درصد است که چندان قابل توجه نیست. 

تولید مقاطع طویل فولادی ۱۲ میلیون و ۴۹۳ هزار تن در مجموع ۱سال ۱۴۰۲ ثبت شده است؛ این درحالیست که در سال ۱۴۰۱، ۱۲ میلیون و ۵۳۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید