Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عیسی بهمنی عصر امروز در جشن تکریم از معلولان شاهین‌شهر، اظهار کرد: با شرایط مطلوب مناسب‌سازی مکان‌های عمومی به‌ویژه در بوستان‌ها و معابر عمومی برای معلولان در این شهر حدود 200 هزار نفری فاصله‌ داریم.

وی با تأکید بر اجرای قوانین ویژه معلولان در طرح‌های ویژه شهرداری، افزود: 2هزار و 500 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه برای استفاده از برخی از بوستان‌ها و معابر عمومی شاهین‌شهر هم چنان مشکل‌ دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از بوستان این شهر تأسیسات بهداشتی ویژه معلولان ندارد، رفت‌وآمد نیز در برخی از بوستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای معلولان حرکتی با دشواری و با کمک شهروندان انجام می‌شود.

وی از اجرای مناسب‌سازی معابر عمومی در خیابان‌های این شهر باهدف رفت‌وآمد آسان شهروندان معلول خبر داد و اظهار داشت: این طرح از خیابان فردوسی شروع‌ شده و به‌ تدریج در همه خیابان‌های شاهین‌شهر اجرا خواهد شد.

بهمنی از معرفی یکی از نابینایان به‌عنوان یکی از مشاوران خود با هدف ارتباط نزدیک‌تر با معلولان و انتقال درست درخواست‌های آنان خبر داد.

وی در پایان از جامعه معلولان درخواست کرد: مشاوره‌های لازم را از مسیر اداره بهزیستی و مشاور ویژه خود در خصوص انتقال درخواست‌ها و مشکلات خود به وی اطلاع دهند.

علیرضا بصیری نیز در ادامه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در صورتی‌ که مجوز استخدام کارمندان جدید دارند، ملزم به اجرای سهمیه استخدام معلولان هستند.

وی افزود: در میان معلولان حرکتی، تحصیل‌کردگانی با مدرک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی وجود دارند که علاوه برداشتن مهارت‌های متنوع  شایستگی استخدام در دستگاه‌های دولتی دارند.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: بازرسان ویژه‌ای بر فعالیت استخدامی در ادارات و سازمان‌های دولتی نظارت می‌کنند تا حقی از معلولان واجد شرایط پایمال نشود، معلولان نیز در صورتی‌ که در اداره، شرکت یا سازمان دولتی استخدام کارمند وجود دارد، هرگونه رفتار غیرقانونی احتمالی را به فرمانداری گزارش دهند.

وی به درخواست‌های حضوری و نامه‌های ارسالی معلولان به فرمانداری این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: معلولان تحت پوشش اداره بهزیستی که بیش از 2 هزار و 500 نفر هستند، علاوه بر مشکل بیکاری، درخواست‌های تأمین مسکن، نیازهای درمانی و ازدواج هم دارند.

بصیری از شهرداری‌ها و اداره‌های این شهرستان خواست، اداره‌ها و اماکن عمومی را برای رفت‌وآمد آسان شهروندان معلول آماده‌سازی کنند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در‌گز گفت: محموله حدود ۵۰ تنی خوراک آماده ماهی تولید شده در یکی از کارخانه‌های استان مرکزی از طریق مرز لطف آباد شهرستان و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از مبدا به مقصد کشور ازبکستان با نظارت همکار این شبکه، مستقر در پست مرزی صادر شد.

وی گفت: با توجه به اقدامات مثبت زیرساختی سازمان دامپزشکی کشور در تعیین شرایط بهداشتی برای کارخانجات مربوطه، امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی با کسب موافقت‌های لازم امکان پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • ایده‌ای جالب و بهداشتی برای استفاده در مکان‌های عمومی (فیلم)
  • آماده‌باش ۴۹۰ تیم مدیریت بحران در یزد / کدام مسیرها در یزد مسدود است؟
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان