Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:20:18 GMT

مشاهده نور قرمز در آسمان ایلام

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۳۵۱۲

مشاهده نور قرمز در آسمان ایلام

ایلام- نور قرمز در آسمان ایلام مشاهده شده و کماکان هم قابل رویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، امشب نوری در آسمان به صورت ثابت دیده شد که طبق گفته کارشناسان این نوار قرمز رنگ در آسمان در ناحیه افق غربی شهر ایلام به دلیل انعکاس شعله بزرگ پالایشگاه گاز از غبار یا بخار آب موجود در این ناحیه به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که طول موج قرمز بالاترین طول موج نور مرئی است که رنگ این مورد مشابه با غروب آفتاب به دلیل عبور طولانی تر نور از جو ناحیه افق به سمت قرمز گرایش دارد.

این مورد معمولا در ارتفاع سه تا چهار هزار متری بالاتر از سطح زمین مشاهده می شود.

ا توجه به اینکه این نور از چند جهت منتهی به پالایشگاه گاز ایلام دیده می‌شود فرضیه‌ فوق محتمل‌تر است.

این نور هم‌اکنون در آسمان بسیار کمرنگ می‌باشد و در حال محو شدن است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از ۵۰ نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ ۵۵ هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از 50 نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ 55 هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد.

این رزمایش با حضور فرماندهان و مسئولان تیپ 55 هوابرد و مسئولان و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر شهر شیراز انجام شد.

امیر سرتیپ دوم جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های جانبازان عزیز گفت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس (ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خود از حریم اسلام محافظت کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شهر شیراز انجام شد توانستیم با تشکیل چندین گروه متشکل از فرماندهان و مسئولان تیپ و نمایندگان بنیاد شهید با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر والا مقام تیپ 55 هوابرد و شهر شیراز از سال‌ها صبر و استقامت این عزیزان و خانواده آنان تجلیل کنیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم ادامه دهنده راه جانبازان و شهدا باشیم و از خاطرات و تجربیات آنان بهره‌مند شویم تا بدین وسیله رضایت خداوند، معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب رابه دست آوریم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود