Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:31:12 GMT

نوسروده علي معلم دامغاني درباره قدس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۳۹۹۷

نوسروده علي معلم دامغاني درباره قدس

خبرگزاري آريا - در روزگاري که عقلاي امت‌ها و ملت‌هاي رشيد مومن به دفع فتن و محن مي‌کوشند چگونه سازمان ملل متحد و متصديان حقوق بشر و انسان‌هاي بزرگ بر بمب‌گذاري کودک کلان پيکري در معبد مشترک مردم رضايت مي‌دهد و خاموش مي‌نشيند.
به گزارش جام نيوز، علي معلم دامغاني، رئيس فرهنگستان هنر، در واکنش به سخنان اخير رئيس‌جمهور ايالات متحده آمريکا سروده‌اي منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين متن آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
در نفي و نهي جمهوري فدرالي آمريکا و جمهوري‌خواهان و دموکرات‌هاي صاحب رأي و رؤساي ايالات و ولايات و مردمان آزاده آن سامان از امضاء فرمان کودکانه و فتنه‌انگيز رئيس‌جمهور ترامپ به انتقال سفارتشان به اورشليم و تعهد ضمني بر حمايت از صهيونيزم بر مدعاي بي اساس مالکيت قدس شريف که سرزمين مقدس همه اديان ابراهيمي است و زيارتگاه مسلمان و مسيحي و يهودي است و تعبيه خداي واحد و حکمت متعاليه او عزوجل به ايجاد مجمع صلحي براي فراهم آمدن جمله دين‌هاي توحيدي و زمره مذاهب آنها در شهر اسلام و آشتي؛ فارغ از سوداي حرب و جنگ است بنا به فتنه ترامپ دارالسلام اورشليم مي‌رود که با تعدي صهيونها به نام يهود و ونيهليسم رئيس‌جمهور به نمايندگي از مسيحيت مؤمنانه آمريکائي‌ها به رغم حقيقت قدس مبدل به دارالحرب شود تحريک مومنان و تخريب اماکن مقدسه مسيحيت و اسلام و يهود به نفع همزيستي جهانيان نيست. در روزگاري که عقلاي امت‌ها و ملت‌هاي رشيد مومن به دفع فتن و محن مي‌کوشند چگونه سازمان ملل متحد و متصديان حقوق بشر و انسان‌هاي بزرگ بر بمب‌گذاري کودک کلان پيکري در معبد مشترک مردم رضايت مي‌دهد و خاموش مي‌نشيند. باري واقف باشيد:
فاعلن فاعلن فاعلاتن تن تنن تن تنن تن تناتن
اين کلان‌سال کوچک بزرگان پير راهي به صورت جوان نيست
طبل تو خالي سهم بانگي است غير بازيچه کودکان نيست
پخته بايست اگر ملک سالار اين به ره سوخته سوته خام است
رانده بر موج دريا حبابي است پهنه بحر و کوه گران نيست
ميخروشد چنان ابر بي‌اشک مي‌درخشد چنان برق بيرشک
اژگهاني چنان و چنين است اژدهائي چنين و چنان نيست
برشده بر بلندي شغالي است شبه کفتار شوريده حالي است
راسوي کور و روباه لنگي است ببر بنگال و شير دمان نيست
نه خرد نه هنر نه دل و دين نه به خلق آميزگاري نه آئين
از بزرگي نه قيصر نه کسري است از در عقل سلطان و خان نيست
اهل سوقه است و سود است و سودا فارغ از حکمت بود و بودا
نه کليمي نه مسلم نه ترسا در زمين ترسش از آسمان نيست
کافر سلم قدس شريف است شرک و شر رسم اين بد حريف است
غافل است اينکه قدس مقدس جز مقام خداي جهان نيست
شهر صلح براهيميان است فارغ از وهم سود و زيان است
چون فضا و فلک جاودانه بي کرانه است اگر بي کران نيست
قدس اسلام و ملک مشاع است برتر از مرده ريگ و متاع است
شهر توحيدي پاک اديان مال موروثي اين و آن نيست؟!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • اعتراض دانشجویان دنیا از مقاوت ملت ایران برخواسته است