Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@23:06:53 GMT

پاپ خواستار خلع سلاح هسته اي جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۴۱۲۰

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، پاپ فرانسيس رهبر مسيحيان کاتوليک جهان در سخناني در واتيکان گفت: امروز کارزار بين المللي براي نابودي تسليحاتي اتمي جهان جايزه نوبل صلح را دريافت مي کند. اعطاي اين جايزه با روز جهاني حقوق بشر همزمان شده است. اين خود نشان دهنده ارتباط قوي ميان حقوق بشر و خلع سلاح هسته اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراين بايد با جديت براي دفاع از حرمت و عزمت همه انسانها به ويژه قشرهاي ضعيف تر و مظلوم تلاش کرد. اين همزماني همچنين به اين معناست که بايد با جديت براي ساخت جهاني بدون تسليحات اتمي تلاش کنيم. خداوند اين توانايي را به ما مي دهد که به منظور ساخت خانه مشترکمان همکاري کنيم ، ما آزادي، هوش و توان لازم را براي استفاده از فناوري ، براي محدود کردن قدرتمان و براي خدمت به صلح و پيشرفت حقيقي داريم.

پاپ همچنين گفت: دو روز ديگر اجلاس «سياره ما» در پاريس برگزار مي شود. اين اجلاس دو سال پس از امضاي توافقنامه آب و هوايي پاريس است، هدف از اين اجلاس تجديد تعهد به اجراي اين توافقنامه و تحکيم استراتژي مشترک به منظور مقابله با پديده نگران کننده تغييرات اقليمي است. من صادقانه اميدوارم که اين اجلاس به همراه ديگر برنامه هايي که در همين جهت است، آگاهي واقعي و گسترده اي را درباره نياز به اتخاذ تصميماتي واقعا موثر در مقابله با تغييرات اقليمي، مقابله با فقر و پيشبرد توسعه انساني کامل ايجاد کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی پارا قایقرانی آبهای آرام کشورمان با ترکیب ۴ ورزشکار راهی مسابقات قهرمانی جهان و انتخای المپیک پاریس شد. این تیم با هدایت احمدرضا طالبیان و ترکیب شهلا بهروزی راد در KL۳ بانوان، اسلام جاهدی در VL۲ مردان، سعید حسین‌ پور در KL۱ مردان و مسعود قیصری در KL۳ مردان در مسابقات شرکت خواهند کرد.

سید مرتضی توکلی داور بین‌المللی آبهای آرام نیز نماینده داوران ایران در این رقابت‌هاست که همزمان با مسابقات انتخابی قاره اروپا و کاپ یک جهانی در سگد مجارستان برگزار خواهد شد.

مسابقات قهرمانی پاراکانو جهان و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در سگد مجارستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6096886

دیگر خبرها

  • مناظره آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره بمب اتم ایرانی
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد