Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: امروز این لایحه در ۶۰۰۰  صفحه سند از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد. 

وی ادامه داد: بودجه امسال دارای ویژگی های خاص بوده و نسبت به بودجه‌ سال‌های گذشته متفاوت است.

نوبخت با تاکید بر اینکه در سال آینده بر اساس لایحه بودجه، ده و نیم درصد درآمد مالیات افزایش پیدا می‌کند، افزود: بودجه سال ۹۷ به همین مقدار رشد کرده و هر سال به اندازه نرخ تولد بزرگ می شود لذا دولت هیچ تصمیمی برای افزایش ضرایب مالیاتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر درصد تورم را حساب کنیم مالیات هیچ افزایشی برای سال آینده ندارد. 

وی تأکید کرد: برای کارمندان هم بازه دریافتی ۲ میلیون تومان معافیت از مالیات لحاظ شده است همچنین به تولید کنندگان ما نیز فشاری وارد نخواهد شد، ظرفیت های بسیاری برای دریافت مالیات بر اساس مکانیزه شدن وجود دارد و تمرکز ما بر روی افرادی است که مالیات پرداخت نمی‌کنند لذا هیچ فشاری بر روی تولیدکنندگان ما قرار نمی‌گیرد.

نوبخت همچنین تصریح کرد: ۱۰ درصد حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان افزوده خواهد شد البته در رابطه با البته دستگاه‌های خودمان از انواع روش‌های ممکن برای صرفه جویی استفاده می‌کنیم اما برای کارکنان دولت ۱۰ درصد افزایش حقوق را اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در بودجه سال ۹۷ برنامه ای برای همسان سازی دریافتی بازنشستگان در نظر گرفته شده است، گفت: خدمت به بازنشستگان وظیفه ماست و با توجه به محدودیت‌ها اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سند برنامه ششم توسعه دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرد که این موضوع در شورای نگهبان به هردلیلی تایید نشد اما دولت صد میلیارد تومان علاوه بر ۱۰ درصد افزایش حقوق در سال ۹۶ برای آنها در نظر گرفت.

نوبخت تأکید کرد: اکنون هم هر منبع قابل اتکا و قابل وصول که مجلس بر روی آن دست بگذارد برای افزایش متناسب سازی حقوق بازنشستگان غیر از ۱۰ درصد دولت به آن عمل خواهد کرد.

این خبر در حال تکمیل است... 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش

  به گزارش پارس نیوز ، در فیش حقوقی اردیبهشت بازنشستگان میزان حقوق به میزان ابلاغی افزایش یافته است؛ حداقل بگیران مشمول افزایش ۳۵.۳ درصدی و مستمری بگیران سایر سطوح مشمول افزایش ۲۲ درصدی به اضافه رقم ثابت شده اند. 

اقتصادنیوز: بر اساس برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود. اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.

گفتنی است هنوز احکام حقوقی جدید بازنشستگان کارگری صادر نشده است؛ مابه التفاوت فروردین نیز ظاهراً قرار است همراه حقوق خردادماه به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز شود.     

دیگر خبرها

  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • تاریخ دقیق افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد/ وزیر کار درباره رقم حقوق بازنشستگان چه گفت؟
  • خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان/ میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟
  • عدد نهایی حداقل «حقوق» بازنشستگان مشخص شد
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش