Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@16:47:31 GMT

۳ راهکار ساده برای تقویت تمرکز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۴۹۵۹

۳ راهکار ساده برای تقویت تمرکز

محیط اطراف می‌تواند نقش حائز اهمیتی در میزان تمرکز داشته باشد. با اعمال تغییراتی روی میز کار فضایی را ایجاد کنید تا برای حفظ تمرکز مناسب باشد.

سرویس سبک زندگی فردا:  وجود عوامل و فاکتور‌های مختلف در محیط پرامون و کار باعث می‌شود تمرکز و توجه به کاری که مشغول انجام آن هستیم سخت شود.به نقل از سلامت نیوز ، داشتن تمرکز به فرد اجازه می‌دهد جهان درونی خود را به گونه‌ای شکل دهد که افکار، انگیزه‌ها و احساسات با اهدافی که در مغز اولویت خواهند داشت، مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توانایی به حفظ تمرکز و توجه از سنین پایین شروع می‌شود و به فرد کمک می‌کند در طول زندگی موفق باشد. فاکتور‌های متعددی وجود دارند که مهارت‌های فرد در تمرکز کردن را ارتقاء داده یا آن را مختل می‌سازد.

به چند راهکار اشاره کرده‌ایم که با کمک آن‌ها می‌توان تمرکز را با سرعت بیشتر و موثرتری بهبود داد.

حضور در فضای سبز:

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط و محیط طبیعی همچون قرار گرفتن در فضا‌های سبز می‌تواند برای رشد مغز کودکان و تقویت سطح تمرکز و افزایش بازدهی در دانشگاه و محیط کار مفید باشد.

تغییر چیدمان محل کار و زندگی:

محیط اطراف می‌تواند نقش حائز اهمیتی در میزان تمرکز داشته باشد. با اعمال تغییراتی روی میز کار فضایی را ایجاد کنید تا برای حفظ تمرکز مناسب باشد.

بهبود سطح کیفیت سلامت:

فعالیت جسمی، رژیم غذایی و وزن فاکتور‌های هستند که بر عملکرد و سطح تمرکز فرد تاثیر می‌گذارد. به طور مثال، اگر وعده غذایی صبحانه را حذف کنید نمی‌توانید تا هنگام وعده نهار کاری که مشغول به انجام آن هستید به بهترین شکل انجام دهید. توجه به وضعیت سلامت، فعال بودن و مصرف خوراکی‌های تقویت کننده تمرکز از نکات مهم به حساب می‌آیند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی رایتل، سی و پنجمین جشنواره «امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید» عصر روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، برخی از معاونان و مدیران وزارت کار و نمایندگانی از صنایع تولید داخلی در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد.

رایتل در حالی در سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان عنوان برترین کارفرمای سلامت محور را از آن خود کرد که پیش از این در سی و سومین دوره این جشنواره برای همین عنوان برگزیده و تقدیر شد.

در این مراسم از حسین ملازاده مدیرعامل رایتل در راستای تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت نیروی کار که یکی از عوامل مهم رشد و ارتقای فناوری و تولید است و همچنین بسترسازی پرونده الکترونیک سلامت به عنوان «کارفرمای سلامت محور استان تهران» با اهدای لوح و تندیس تقدیر و تجلیل شد و محمدعلی زارع مدیرکل سرمایه‌های انسانی و پشتیبانی رایتل این جایزه را به نمایندگی از مدیرعامل دریافت کرد.
همچنین در این مراسم از افشین نیکوروش مدیر امور رفاهی رایتل در حوزه بهداشت و ایمنی محیط کار و در راستای حفظ و بهبود سلامت کارگران و توسعه محیط کار سالم، قدردانی به عمل آمد.
گفتنی است جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه، هر ساله در سه مرحله مقدماتی، استانی و ملی و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود