Web Analytics Made Easy - Statcounter


رسانه‌های خبری از ورود هیئت نمایندگان دولت سوریه به ژنو برای ادامه هشتمین دور از مذاکرات ژنو خبر دادند.

امتداد نیوز به نقل از روسیاالیوم، هیئت نمایندگان دولت سوریه, روز یکشنبه برای ازسرگیری مذاکرات با معارضان زیر نظر استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل، وارد ژنو شد.

دی‌میستورا بیست و هشتم نوامبر (7 آذر) گذشته، هشتمین دور از مذاکرات غیرمستقیم بین نمایندگان دولت و هیئت معارضان سوریه را برای بررسی اصلاحات قانون اساسی و برگزاری انتخابات، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه گفت: معارضان از طریق اصرار بر عدم ایفای نقش بشار اسد در مرحله انتقال سیاسی در سوریه، مسیر مذاکرات را مین‌گذاری کردند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه پنجشنبه گذشته گفته بود که هیئت نمایندگان دولت سوریه روز یکشنبه برای مشارکت در هشتمین دور از مذاکرات سوری ــ سوری وارد ژنو خواهند شد و روز جمعه پانزدهم دسامبر، به دمشق باز خواهند گشت.

هشتمین دور از مذاکرات بین سوری‌ها در ژنو در تاریخ 28 نوامبر آغاز شد، ولی به‌دلیل عدم پیشرفت و نتیجه مورد انتظار مقامات برگزار کننده، روز جمعه متوقف شد. البته انتظار می‌رود، این مذاکرات بار دیگر در تاریخ 5 دسامبر از سر گرفته شوند.

مشکل اینجاست که هیئت متحد مخالفان سوری که در مذاکرات ژنو شرکت کرده، با درخواست برکناری “بشار اسد” از سمت ریاست جمهوری سوریه در این مذاکرات شرکت کرده که این موضع‌گیری مورد انتقادهای زیادی در جامعه جهانی قرار گرفته است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران

نماینده تهران در مجلس نسبت به انتشار برخی اخبار مبنی بر جدایی شهرستان ری از تهران واکنش نشان داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،  به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری تاکید کرد: بنده مخالف هرگونه جابجایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری هستم.

وی با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جابجایی بدون شک موجب به وجود آمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین از ارسال نامه‌‌ای از سوی تعداد از نمایندگان تهران به وزارت کشور خبر داد و عنوان کرد: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان تهران طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار عدم تغییر وضعیت شهرستان ری در تقسیمات کشوری شدیم و تاکید کردیم که این شهرستان باید جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است