Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار الف؛ «ورود هزاران کانتینر قاچاق از مبادی رسمی و گمرگات به داخل کشور»، «قاچاق هفت میلیارد دلاری از مبادی رسمی با وجود انکار کرباسیان»، « قاچاق از مبادی رسمی واقعیتی است که انکار می شود»،«قاچاق رسمی همچنان وجود دارد»، «از بین رفتن 700 هزار شغل در هر سال به دلیل قاچاق»، «90 درصد قاچاق رسمی و از مبادی گمرک وارد می‌شود، «30 میلیارد دلار قاچاق کولبری است یا مبادی رسمی و گمرگ؟»، تیتر خبرهایی است که نمایندگان مجلس و کارشناسان در رسانه ها بیان کردند و با یک جستجو ساده یافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
اما وزیر اقتصاد در مقابل همه این اظهار نظر نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقد است؛ «قاچاق از مبادی رسمی نداریم».

آقای کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی که تا مرداد امسال  در سمت ریاست گمرگ کشور مسئولیت مستقیم در جلوگیری از قاچاق از طریق گمرگات را داشته  روز شنبه 20 آبان در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کند که ما قاچاق از مبادی رسمی به داخل کشور نداریم. اما وزارت اطلاعات سه روز بعد یعنی سه شنبه 23 آبان ماه با صدور بیانیه رسمی از کشف هزار و 128 کانتینر کالای قاچاق در بندر عباس توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

در این بیانیه به صراحت ذکر شده که بدنبال اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان و با هماهنگی دستگاه قضایی، یک باند سازمان یافته قاچاق کالا شناسایی و منهدم گردید که 23 نفر از اعضای آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وزارت اطلاعات اعلام کرد که در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده تعداد هزار و 128 کانتینر شامل لوازم اداری، خانگی، ورزشی، ساختمانی و هتلداری طی سال های 94 تا اوایل 96 توسط این عده اثبات گردیده است. در این تحقیقات مشخص شد متهمین با استفاده از اسناد مجعول و اظهار خلاف واقع و همچنین تبانی با برخی از کارکنان دستگاه‌های مختلف، اقدام به خروج غیرقانونی این میزان کالا از گمرک نموده‌اند.

اما وزیر اقتصاد سه شنبه 13 آذر در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال مجری برنامه که در خصوص کشف هزار 128 کانتینر قاچاق از وی پرسید، گفت: این قاچاق وجود خارجی نداشته و آن مرجعی که این خبر را اعلام کرده، خودش رسما نامه نوشته که اشتباه کردم. بنده اگر می توانستم باید از آن دستگاه شکایت می کردم.

وزیر اقتصاد در این برنامه در چهار دقیقه بیش از چهار بار اعلام کرد که وزارت اطلاعات رسما نامه نوشته که من اشتباه کردم و همچنین چندین بار اعلام کرد که خبر کشف هزار 128 کانتینر قاچاق اصلا درست نیست. البته مجری برنامه وقتی به وی گفت که قاچاق پنچ هزار کانتینر را هم شنیدم، در جواب گفت: شوخی کردند.

ادعای کرباسیان در خصوص نادرست بودن خبر کشف هزار و 128 کانتینر قاچاق و نامه وزارت اطلاعات مبنی بر اشتباه در این زمینه، در حالی است که بیانیه رسمی وزارت اطلاعات هنوز بر خروجی سایت رسمی این وزارتخانه قرار دارد. ضمن اینکه وزارت اطلاعات از روز 23 آبان که این خبر را اعلام کرد، تا کنون نه خبر خود را تکذیب کرده و نه از نامه به وزیر اقتصاد و پذیرش اشتباه در این زمینه مطلبی منتشر کرد.

حال سوال این است که در زمینه قاچاق کالا به داخل کشور کارشناسان، نمایندگان مجلس و وزارت اطلاعات درست می گویند یا کرباسیان وزیر اقتصاد امروز و رئیس کل گمرگ دیروز؟.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با بیان این‌که در مجلس، بحث‌های مختلفی پیرامون تعطیلی روز‌های پنجشنبه و شنبه در جریان است اظهار داشت: معتقدم تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است.

وی افزود: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

نوری قزلجه ادامه داد: در دنیای امروز بدون ارتباط با دنیا و تعامل با دیگر کشورها، رشد اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل من با تعطیلی شنبه موافقم. این موضوع مورد تأیید اکثر کارشناسان نیز هست و به نفع کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در آخر صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه فقط برای بخشی از کشور و برخی شرکت‌ها اعمال می‌شد و در واقع از قبل هم تعطیل بودند. اما اگر شنبه تعطیل شود، کل کشور یکسان خواهد شد و همه اعم از شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی، دو روز جمعه و شنبه را تعطیل خواهند کرد. این موضوع هماهنگی داخلی را نیز به وجود می‌آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • (ویدیو) نوری قزلجه: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم