Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک انديشکده استراليايي با اشاره به بررسي برجام در کنگره آمريکا تأکيد کرد که احتمالا کنگره نه تحريم‌هاي قبلي عليه ايران را باز مي‌گرداند و نه متمم جديدي به قانون بازنگري توافق هسته‌اي ايران اضافه مي‌کند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، انديشکده استراليايي «لوئي» در گزارشي درباره بررسي توافق هسته‌اي ايران در کنگره آمريکا تأکيد کرده که احتمالا کنگره نه تحريم‌هاي قبلي عليه ايران را باز خواهد گرداند و نه متمم جديدي به قانون تحريم‌ها خواهد افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اين گزارش، کنگره آمريکا مي‌تواند اين هفته در فرايند بررسي توافق هسته‌اي ايران، اين توافق را بر هم زند اما بعيد است که چنين کاري صورت دهد.
دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا از زمان رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا تا کنون عليه اين توافق موضع‌گيري کرده است. در سخنراني 13 اکتبر خود، ترامپ اعلام کرد که برجام يکي از بدترين و يکجانبه ترين توافقات تاريخ آمريکا بوده است.
رئيس‌جمهور آمريکا بايد هر 90 روز يکبار پايبندي ايران به برجام را به کنگره اعلام کند، بنابراين، بيانيه ماه اکتبر ترامپ درباره اينکه نمي‌تواند اين پايبندي را تأييد کند، آن هم با وجود ارزيابي‌هاي متعدد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که بارها پايبندي ايران را تأييد کرده بود، آمريکا را بيش از پيش به خروج از برجام نزديک کرد. با اين وجود، ترامپ به جاي اينکه شخصا خروج از برجام را اعلام کند، اين مسئله را به کنگره واگذار کرد. تأييد پايبندي ايران به توافق هسته‌اي توسط رئيس‌جمهور آمريکا تحت قانون بازبيني توافق هسته‌اي ايران (INARA) که در مي ماه سال 2015 ميلادي تصويب شده بود، يک ضرورت است.
پس از سخنراني اکتبر ترامپ، کنگره تا 12 دسامبر فرصت دارد تا درباره وضع مجدد تحريم‌ها عليه ايران (تحريم‌هايي که به واسطه برجام لغو شده بود) تصميم‌گيري کند. دموکرات‌هاي کنگره به طور گسترده از اين توافق حمايت مي‌کنند و در نتيجه قصد ندارند تحريم‌هاي جديدي وضع کنند که برجام را از بين ببرد. بنابراين، جمهوريخواهان بايد هرگونه تلاشي براي وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران را هدايت کنند که اني مسئله بسيار بعيد به نظر مي‌رسد. که اين امر نيز بسيار بعيد به نظر مي‌رسد چرا که جمهوريخواهان با توجه به جنجال‌هاي اخير در کنگره فرصت چنداني براي بحث درباره برجام نداشته‌اند و فقط تا روز دوازدهم دسامبر يعني سه شنبه 21 آذرماه فرصت دارند تا نظر نهايي خود را اعلام کنند.
بنا بر اين گزارش، ترامپ در خصوص توافق هسته‌اي ايران، توپ را در زمين کنگره انداخته اما تمام شواهد نشان مي‌دهد که احتمال بسيار زياد، کنگره نيز با رد وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران و يا افزودن متمم جديد به قانون INARA، توپ را به خود ترامپ پاس خواهد داد. تا ژانويه 2018 ميلادي که ضرب العجل بعدي براي اعلام نظر رئيس‌جمهور آمريکا درباره پايبندي ايران به برجام است، بسيار بعيد است که ترامپ بتواند به راه‌حلي براي کار با کنگره و متحدان آمريکا در خصوص اعلام تحريم‌هاي جديد عليه ايران دست يابد.»
انتهاي پيام/.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را که موتورهای پهپاد تولید می‌کردند را تحریم کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا