Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان با برگزاری لویه‌جرگه به شدت مخالف است پسرش برای موافقت با برگزاری آن شروطی را تعیین کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که احزاب اپوزسیون دولت افغانستان برای برگزاری لویه‌جرگه تلاش می‌کنند و حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز در حمایت از دولت افغانستان با برگزاری لویه‌جرگه مخالفت کرده است، اما پسرش شروطی را برای موافقت با برگزاری این جرگه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حبیب‌الرحمان حکمتیار» پسر رهبر حزب اسلامی در وبسایت رسمی این حزب اعلام کرد: «ما در صورتی از لویه‌جرگه حمایت خواهیم کرد که حق هیچ طرفی پایمال نشده و هیچ طرفی بدون در نظر داشتن وزن خود خواستار حق بیشتری نباشد».

وی در ادامه تصریح کرد: برای حمایت این حزب از برگزاری لویه‌جرگه باید بین تصمیم گیرندگان و شرکت‌کنندگان توافق نظر وجود داشته و دستور کار لویه‌جرگه مشخص شده باشد.

حکمتیار پیش از این گفته بود که حزب اسلامی در ارتباط با اجماع ملی با تمام گروه‌ها و جناح‌های موثر رایزنی کرده است تا تمام ائتلاف بزرگی با حضور احزاب و جریان‌های سیاسی تشکیل دهد.

پسر حکمتیار در ادامه این مطلب تاکید کرده که پدر وی نتوانسته است تعدادی از رهبران سیاسی را برای ایجاد ائتلاف گرد هم آورد پس چگونه می‌توان در لویه‌جرگه هزاران نفر را برای رایزنی گرد هم آورند.

به نظر می‌رسد که پسر حکمتیار فکر می‌کند به دلیل اینکه حکمتیار نتوانسته تعدادی از رهبران سیاسی را دور هم جمع کند، اپوزیسیون دولت افغانستان نیز توانایی برگزاری لویه‌جرگه را ندارد.

این در حالی است که چندی پیش در نشست قندهار که از سوی اپوزیسیون دولت افغانستان برگزار شده بود تنها حدود 100 نماینده از پارلمان از جمله معاون مجلس، رهبران احزاب سیاسی و بزرگان اقوام نیز شرکت کرده بودند.

با این حال پیش از این لویه‌جرگه در افغانستان با حضور احزاب اپوزیسیون و مخالف برگزار شده است و موضوع بعیدی به نظر نمی‌رسد.

برخی از کارشناسان معتقدند که دلیل ناکامی حکمتیار در گردهم آوری تعدادی از رهبران سیاسی و یا ایجاد ائتلاف با سایر احزاب به دلیل مواضع ضدو نقیض و جنایات جنگی وی در گذشته است زیرا هیچ یک از رهبران سیاسی نمی‌خواهند پس از ائتلاف با حکمتیار خود را در نظر مردم افغانستان سیاه کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود رئیس‌جمهور به پاکستان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • ورود رئیس‌جمهور به پاکستان
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس