Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@05:46:09 GMT

آزاد سازی ۲۸ هکتار اراضی دولتی در جزیره

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۷۷۸۳

آزاد سازی ۲۸ هکتار اراضی دولتی در جزیره

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محدثه رزمجو با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه،  441 پرونده در خصوص تصرف زمین توسط این سازمان در دادگستری شهرستان قشم مطرح شد که تعداد 242  مورد از این پرونده ها تعیین تکلیف شد.
او افزود: شعبه ویژه رسیدگی به تصرفات اراضی دادگستری شهرستان قشم 123 پرونده را به  نفع سازمان منطقه آزاد قشم صادر کرده و تصمیم نهایی 63 پرونده دیگر هم در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: در این مدت 56 پرونده نیز به دلایلی مانند ارائه مستندات، واگذاری و رسیدگی به مشکل قبل از صدور حکم مختومه اعلام شده است.
به گفته وی، از اول فروردین تا ابتدای آذرماه امسال 281 هزار و 352 متر مربع زمین به ارزش 192 میلیارد و 110 میلیون و 200 هزار ریال از دست متصرفان آزاد سازی شده است.
رزمجو اعلام کرد: بیشترین پرونده ها مربوط به بخش روستایی از جمله تولا، تورگان، دفاری، درگهان، هُلُر و دیگر روستاهای نزدیک به شهر قشم بوده که با هدف کاربری های مسکونی و تجاری تصرف و یا به ملک الحاق شده است.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم مرجع صدور هرگونه پروانه ساختمانی است و دهیاران در این مسئله با این سازمان همکاری لازم را دارند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد