Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار کرمان با تاکيد بر اين که سرنوشت هيچ قومي تغيير نمي يابد، مگر اينکه خودشان بخواهند، گفت: امروز براي توسعه و آباداني استان همه مردم بايد پاي کار بياند و به جاي گوشه نشيني، وارد ميدان عمل شده و مطالبه گري نمايند.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ عليرضا رزم حسيني در نشست با اعضاي کارگروه مشاورين جوان، برگزاري جلسات مفيد و داراي خروجي موثر را مورد تاکيد قرار داد و افزود: بحث جانشين پروري در نخستين روزهاي آغاز بکار دولت در استان کرمان مطرح شد اما بدليل برخي از مسائل قانوني متوقف گرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از آمادگي استان براي شناسايي و مسئوليت دادن به جوانان شاغل در دستگاه هاي اجرايي که داراي پتانسيل مسئوليت پذيري مي باشند، خبر داد و خاطر نشان کرد: جوانان درون دستگاه هاي اجرايي را مي توان در راستاي طرح جانشين پروري ارتقاء بخشيد و در حوزه مديريتي بکار گرفت که نمونه عملي آن مديرکل ورزش و جوانان استان کرمان مي باشد.
استاندار کرمان با تاکيد براينکه در صورت لزوم در جهت اعتلاي فرهنگي و اقتصادي استان آمادگي داريم تا هزينه پرداخت کنيم، تصريح کرد: کانال تلگرامي "در کنار استاندار" با بيش از 5 هزار نفر عضو، بدون هزينه دولتي و کاملا مردمي، معناي واقعي منشور حقوق شهروندي است که در سراسر استان کرمان راه اندازي شده و مطالبات مردمي از اين طريق پيگيري و مرتفع مي شوند.
رزم حسيني با اشاره به اينکه همواره از اتاق بازرگاني کرمان درخواست شده است تا در رابطه با برگزاري دوره هاي کارآفريني و آموزش کسب و کار فعال تر عمل کند، گفت: پارک هاي علم و فناوري در ساير استان ها مستقل عمل مي کنند که در اين راستا تلاش خواهيم کرد تا با مستقل کردن پارک علم و فناوري استان، تحولي اساسي در اين حوزه پديد بياوريم.
استاندار کرمان با اشاره به اينکه بايد اطلاع رساني مناسب تري از فعاليت هاي دولت به مردم صورت گيرد، افزود: طرح هاي ابتکاري خوبي در اداره کل روابط عمومي استانداري کرمان به مرحله اجرا در آمده است و همچنان اين اداره کل از طرح هاي نوگرايانه استقبال مي کند.
رزم حسيني با تاکيد براينکه امر اطلاع رساني با تبليغ از افراد بسيار متفاوت است، خاطرنشان کرد: بسياري از اقدامات دولت در استان کرمان از قبيل اسناد امنيت غذايي، طرح نجات، طرح همياران آب، طرح مثلث توسعه اقتصادي و ... کارهايي بود که به سختي انجام شد اما اطلاع رساني در سطح مطلوب صورت نگرفت.
وي با اشاره به اينکه طرح مثلث توسعه اقتصادي به خوبي تبيين نشد و هيچ فردي به جز آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام به اهداف و ثمرات آن پي نبرد، يادآورشد: يکي از توفيقات آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده سابق ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان اين بود که بر امورات مختلف نظارت داشتند و به جاي دخالت، مسئولين را راهنمايي مي کردند.
استاندار کرمان با تاکيد براينکه به ابزار هنر و رسانه براي توسعه اعتقاد و باور قلبي دارم، تصريح کرد: تحولات اساسي با همکاري معين هاي اقتصادي در استان کرمان ايجاد شده است که نمونه آن احداث فرودگاه شهداد و فرود يک فروند هواپيماي مسافربري است که اين تحولات با گستره وسيع تري ادامه خواهد يافت.
رزم حسيني ضمن تبيين الگوي اقتصاد مقاومتي و ثمرات اين طرح در شهرستان قلعه گنج، گفت: مملکت را مي توان ساخت و تا به امروز همچون رزمنده اي در ميدان فتح عمل کرده ايم که بدون مهمات براي توسعه و آباداني اين استان مي جنگد.
وي با گلايه از اصحاب هنر که علي رغم برگزاري چهار نشست، حتي يک طرح و ايده به استانداري ارائه نکرده اند، افزود: طي چهار سال دولت تدبير و اميد در استان کرمان حتي يک کنسرت لغو نشد و بيشترين برنامه هاي فرهنگي و هنري در کرمان برگزار گرديد.
استاندار کرمان با اشاره به برگزاري بيش از 400 ميتينگ سياسي در استان کرمان طي چهار سال گذشته بدون هيچ گونه نزاع و درگيري، يادآورشد: سرنوشت هيچ قومي تغيير نمي يابد، مگر اينکه خودشان بخواهند، امروز براي توسعه و آباداني استان همه مردم بايد پاي کار بياند و به جاي گوشه نشيني، وارد ميدان عمل شده و مطالبه گري نمايند.
رزم حسيني با اشاره به سخنراني آيت الله محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري مبني بر اينکه استان کرمان داراي ظرفيت و پتانسيل هاي فراواني است، تصريح کرد: پس از چهار دهه خطابت جمعه توسط آيت الله جعفري، سبک جعفريه بايد در استان کرمان نهادينه شود، با اين باور که نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه مربوط به يک گروه و طيف خاص نيست و همه آحاد مردم را زير چتر حمايت قرار مي دهد.
**** وظيفه رسانه ها جريان سازي براي توسعه استان است
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان نيز در اين نشست گفت: کارگروه مشاورين جوان طي چهار سال گذشته حسب دستور استاندار کرمان تشکيل شد و در بخش هاي مختلف فرهنگي و هنري، اجتماعي، اطلاع رساني، شرکت هاي دانش بنيان، کارآفرينان جوان، شرکت هاي توليدي و ...فعاليت مي کند.
حسين صفريان با اشاره به اينکه راه اندازي کارگروه مشاورين جوان براي دولت هيچ هزينه مالي و آبرويي در بر نداشته است، افزود: برخي از فرمانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي به اين امر بها نمي دهند که اميد مي رود با دستور استاندار کرمان، اين موضوع به طور جد از سوي اداره کل سياسي انتخابات استانداري پيگيري و دنبال شود.
وي با اشاره به عملکرد کارگروه هاي مشاورين جوان، يادآورشد: بحث توانمندسازي جوانان يکي از موضوعاتي بود که در دستور کار قرار گرفت و در اين راستا قرار بود طرح جانشين پروري در چند دستگاه اجرايي به صورت پايلوت اجرايي شود اما اين امر محقق نشد.
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان در ادامه به مسائل و مشکلات واحدهاي توليدي استان اشاره کرد و گفت: عدم سواد اجرايي علي رغم سواد دانشگاهي در سطح عالي، عدم تمايل به کارگيري مشاورين مالي، حقوقي، کسب و کار و همچنين عدم شناخت تشکل هاي خصوصي از مهمترين عوامل و مشکلات اين واحدها به شمار مي روند.
صفريان از شناسايي 64 واحد توليدي استان که افرادي را در بازه سني 20 تا 40 سال بکارگيري نموده اند، خبر داد و تصريح کرد: متاسفانه محصولات توليدي اين واحدها در بازار کرمان به فروش نمي رسند و اين امر به دليل نبودن دفتر صندوق توسعه ملي در استان مي باشد.
وي خاطرنشان کرد: 60 شرکت دانش بنيان در کرمان وجود دارد که 30 شرکت آن نوپا مي باشد و براي تجاري شدن نيازمند سرمايه هستند و در اين راستا صندوق نوآوري و شکوفايي مي تواند موثر واقع شود اما کارگزار استاني ارزيابي شرکت هاي دانش بنيان بيش از يکسال و نيم گذشته غيرفعال شده است.
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان در ادامه از اداره کل روابط عمومي استانداري کرمان به عنوان روابط عمومي فعال و پويا ياد کرد و گفت: ضعف اطلاع رساني در دولت يازدهم در سطح کشور مشهود بود زيرا براساس بررسي هاي به عمل آمده، مردم از بلندخواني روزنامه ها و خبرگزاري ها خسته شده اند و نياز به ايده هاي نو است.
صفريان با تاکيد براينکه از رسانه ها بايد به عنوان يک بازو در جهت توسعه استان استفاده شود، افزود: پوشش خبري جلسات و بازخورد عملکرد دستگاه ها وظيفه اصحاب رسانه و مطبوعات نيست بلکه وظيفه اين طيف جريان سازي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در جلسه بررسی و تحلیل تشکیل مرکز داده‌های زیارت گفت:با جمع‌آوری و ثبت همه اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت  ، گزارش، تحلیل و طراحی متناسبی برای مسائل مختلف زیارت به وجود خواهد آمد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد افزود :  با توجه به اهمیت مساله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری‌ و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.
 

وی بیان کرد : در دولت سیزدهم، پنج جلسه از کارگروه ملی زیارت برگزار شده است و یکی از مصوبات آن، تشکیل مرکز ملی داده‌ها توسط پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی بود.

 گنابادی‌نژاد گفت: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی ارتقا بدهیم.

 

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان

در نشستی با حضور حسن نوری‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، جلسه ‌هماهنگی استقرار گردان نانوایان شهید حاج قاسم سلیمانی از خانوک استان کرمان برگزار شد.

گردان نانوایی خانوک کرمان به همراه خادم یاران از هشت استان کشور از جمله گلستان، خراسان جنوبی، خوزستان، همدان، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی در ایام دهه کرامت در حوزه تامین نان زائران‌ حرم مطهر رضوی خدمات‌رسانی خواهند کرد.
در این نشست مقرر شد گردان ‌نانواهای‌ خانوک کرمان با حمایت ویژه آستان قدس، استانداری، فرمانداری مشهد و دستگاه‌های مرتبط برای تامین نان زائران حرم رضوی خدمات‌رسانی کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • ناپدید شدن هزاران نفر در غزه بعد از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها