Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: تصمیم غلط آمریکایی‌ها در به‌رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، قطعا حوادث و اتفاقات مبارکی را رقم خواهد زد؛ این تصمیم غلط سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سرلشکر محمد باقری امروز طی سخنانی در همایش "قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا"، اظهار کرد: منطقه غرب آسیا یکی از مناطق ده گانه ژئوپلیتیکی جهان است و بر اساس نظر دانشمندان ژئواستراتژیک جهان، امروز این منطقه به عنوان با اهمیت‌ترین منطقه جهان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم سه جبهه ژئواستراتژیکی میان ابرقدرت‌های جهان مطرح بود؛ منطقه گذرگاهی اروپای شرقی، قلمرو جنوب شرقی آسیا و منطقه جنوب غرب آسیا این سه جبهه ژئواستراتژیک بودند.

به گفته سرلشکر باقری، به مرور زمان همه این قلمرو‌ها به جز منطقه جنوب غرب آسیا، اهمیت خود را از دست دادند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآورشد: اشغال افغانستان توسط شوروی، وقوع انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ هشت ساله به پیشتازی صدام ملعون و معدوم، فروپاشی شوروی و حادثه یازدهم سپتامبر، حوادثی بودند که در پی آن‌ها منطقه غرب آسیا به عنوان هارت لند جهانی مطرح شد.

وی با بیان اینکه از حیث جغرافیایی این منطقه محل اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقاست، تصریح کرد: هنوز مهمترین عامل گرداننده چرخ صنعت در جهان، انرژی فسیلی است که منطقه غرب آسیا سرشار از منابع فسیلی است؛ کسی که بر منابع منطقه غرب آسیا تسلط داشته باشد، به طور بالقوه قدرت برتر جهانی خواهد بود.

 سرلشکر باقری در ادامه بیان داشت: به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی توسط آمریکا، قطعا توسط جهان اسلام پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: حماقتی که آمریکایی‌ها در این مسئله انجام دادند حتی توسط اندیشمندان و همپیمانان آمریکا هم درک نشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: این تصمیم غلط آمریکایی‌ها قطعا حوادث و اتفاقات مبارکی را رقم خواهد زد؛ این تصمیم غلط سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد

 دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب سه‌شنبه شب به میزبانی الهلال عربستان از العین امارات برگزار شد که در پایان این مسابقه پیروزی ۲ بر یک الهلال رقم خورد. الهلال با وجود این پیروزی و با توجه به شکست ۴ بر ۲ در بازی رفت از صعود به فینال بازماند و العین امارات نخستین فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد.

برای الهلال روبن نوس (۴ - پنالتی) و سالم الدوساری (۶۱) گل زدند. تنها گل العین نیز توسط اریک در دقیقه ۱۲ به ثمر رسید.

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز تیم‌های یوکوهاما مارینوس ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی به مصاف هم می‌روند. دیدار رفت این دو تیم با پیروزی یک بر صفر اولسان هیوندای به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • خطیر: بعد از قهرمانی آسیا، امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال افتاد
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن