Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@06:25:38 GMT

۶ نشانه شایع حمله قلبی در زنان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۸۰۷۲

۶ نشانه شایع حمله قلبی در زنان

حملات قلبی با علائم مشابهی در زنان و مردان همراه نیستند. علاوه بر نشانه‌های معمول حملات قلبی، بسیاری از زنان علائم خاموش و مبهمی را تجربه می‌کنند که ممکن است آنها را علائم حمله قلبی تلقی نکنند. آفتاب‌‌نیوز : موارد زیر شش نشانه شایع حمله قلبی در زنان است:

درد و ناراحتی در قفسه سینه: درد، ناراحتی، سوزش و فشار در قفسه سینه، علائم حمله قلبی در زنان و مردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، برخی زنان درد را در تمام قفسه سینه و نه فقط در سمت چپ تجربه می‌کنند. اگر درد یا فشار پس از چند دقیقه برطرف نشود، باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرند.

درد بازوها، پشت، گردن و فک: این علائم که در زنان بیش از مردان شایع است، ممکن است گیج‌کننده باشد. معمولا حمله قلبی در درجه اول با درد در قفسه سینه یا در بازوی چپ شناخته می‌شود، اما در زنان، درد گاه در جاهای دیگری مانند فک و گردن نیز بروز می‌کند. این درد می‌تواند فزاینده، شدید یا ناگهانی باشد و حتی ممکن است اواسط شب فرد را از خواب بیدار کند. بهتر است هر درد غیرمعمولی در قسمت بالاتنه را به پزشک گزارش دهید.

درد معده: گاهی زنان هنگام حمله قلبی فشار زیادی را در ناحیه شکمی تجربه می‌کنند. این علامت معمولا با علائم مسمومیت غذایی، آنفلوآنزا، زخم معده یا ترش کردن اشتباه گرفته می‌شود. اگر حالتی مانند سنگینی زیاد روی ناحیه شکمی را تجربه کردید با پزشک تماس بگیرید.

تنگی نفس، حالت تهوع یا سرگیجه: مشکلات تنفسی که علت خاصی ندارند، ممکن است نشانه حمله قلبی باشند؛ بخصوص اگر با یک یا چند علامت دیگر از علائم حملات قلبی همراه شوند. در این موارد، فرد در حالی که هیچ حرکتی انجام نداده احساس کسی را دارد که در حال دوی ماراتن است.

عرق سرد: عرق سرد، از علائم شایع حملات قلبی در زنان است. این علامت به تنهایی نشانه مشکل نیست زیرا ممکن است از سایر انواع استرس نیز ایجاد شود، اما اگر عرق سرد را همراه با علامت دیگری از علائم حمله قلبی تجربه کردید، بهتر است آن را با پزشک در میان بگذارید.

خستگی فزاینده: برخی زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، احساس خستگی مفرط را تجربه می‌کنند، حتی اگر آرام نشسته باشند یا فعالیت زیادی انجام نداده باشند،. این حالت می‌تواند یکی از علائم هشداردهنده حمله قلبی به شمار آید.

منبع: جام جم

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد

روزنامه اعتماد با شیما قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: 

خیلی از زنان که تحت خشونت قرار گرفته‌اند، می‌دانند که شرایط شکایت کردن برای آنها روی کاغذ فراهم است، اما با چند بررسی ساده متوجه می‌شوند که اثبات این خشونت، کار دشواری است و به‌طور ویژه حمایتی از آنها به عنوان زن نمی‌شود و قرار است در روندی فرسایشی قرار بگیرند.

در ادامه دچار این نگرانی می‌شوند که در صورت ناتوانی در اثبات قانونی، ممکن است شرایط زندگی با همسرشان سخت‌تر شده و همان امنیت جسمی و روانی حداقلی هم از آنها گرفته شود؛ بنابراین با آگاهی از قانون و اختیارات‌شان، ترجیح می‌دهند که پیگیر شکایت و مطالبه‌گری نباشند.

بزرگ‌ترین مساله سکوت زنان در خشونت خانگی، ناتوانی از اثبات خشونت است و وقتی نتوانند اثبات کنند، ممکن است با بحران‌های بیشتری مواجه شوند یا حتی خشونت از طرف مرد آزارگر چند برابر شود. این موضوع هم ناشی از نبود قانون حمایتی خاص درمورد خشونت خانگی است، درواقع مکانیزم‌های حمایتی ویژه از زنان در این موارد وجود ندارد.

tags # زنان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد