Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@06:35:52 GMT

روباه و زاغ در گلستان به هم رسیدند!+تصویر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۸۹۸۸

روباه و زاغ در گلستان به هم رسیدند!+تصویر

تصویر درس روباه و زاغ کتاب فارسی سوم ابتدایی در پارک ملی گلستان به واقعیت پیوست

به گزارش شریان نیوز،تصویر درس روباه و زاغ کتاب فارسی سوم ابتدایی در پارک ملی گلستان به واقعیت پیوست.

 

 

منبع:فردا

برچسب هاروباهزاغدبستانپارک ملیگلستانفارسی مطالب مرتبط عروسک های ایرانی به مدارس می‌روند!
آرزوی کودک سرطانی برآورده شد
عکس دیده نشده از بازیگر زن در دوران مدرسه
کشف دندان‌های قدیمی‌ترین اجداد انسان توسط یک دانش‌آموز+عکس
.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟

انتشار تصاویری از رویت چند گرگ در محله تهرانپارس تهران باعث وحشت بسیاری از ساکنین شرق تهران شده است.

اگرچه بسیاری معتقدند حیوانات رویت شده در فیلم منتشر شده نه گرگ بلکه شغال هستند، اما تفاوتی در اصل قضیه نمی‌کند. آنچه مشخص است این است که حیوانات وحشی در حال نفوذ به محیط شهری هستند.

مدتی است که گزارش‌های مختلفی از حیوان گزیدگی افراد ساکن شهر‌های بزرگ به گوش می‌رسد. در تهران به جز سگ‌های ولگرد که در حال زیاد شدن هستند، شغال، گرگ و روباه‌ها نیز در حال زیاد شدن هستند.

برخی کارشناسان معتقدند زیاد شدن تعداد این حیوانات و افزایش گزیدگی‌ها معلول افزایش تعداد سگ‌های ولگرد، گسترش محیط شهری، افزایش شکار و کاهش غذای حیوانات در مناطق کوهستانی و ... است.

در این گزارش قصد داریم مروری بر سه حیوان سگ سان خطرناکی که در تهران و اطرافش در حال زیاد شدن هستند، داشته باشیم. این سه حیوان شامل گرگ (یا گرگاس)، روباه و شغال هستند.

گرگ یا گرگاس

افزایش تعداد گرگ‌ها در تهران معلول افزایش تعداد سگ‌های ولگرد است. سگ‌های ولگرد تهران به علت عدم توجه شهرداری و شدت گرفتن غذارسانی بی رویه به آنها در حال زیاد شدن است.

در مناطق کوهستانی شمالی و شرقی مانند لواسانات و شمیرانات، این سگ‌ها زیاد می‌شوند. با نزدیک شدن به فصل سرما، گرگ‌ها از مناطق کوهستانی به روستا‌های اطراف نزدیک می‌شوند و با این سگ‌های ولگرد جفت گیری می‌کنند. نتیجه این جفت گیری موجودی است به نام «گرگاس». گرگاس حیوانی است که از جفت گیری سگ و گرگ به وجود می‌آید. این حیوان به علت شباهت ژنتیکی اش به سگ، به راحتی به انسان نزدیک می‌شود، اما مثل گرگ وحشی است و به راحتی به دام و انسان حمله می‌کند.

لازم به ذکر است که گرگاس در هر فصلی ممکن است به دام حمله کند. این در حالی است که گرگ در فصل سرد زمستان و در شرایط کمبود طعمه در طبیعت در اطراف مناطق مسکونی و دامداری‌ها پرسه زده و حمله می‌کند. گرگاس جسورتر از گرگ است از این رو بر خلاف گرگ، انسان گریز نیست و البته از سگ باهوش‌تر است و با توجه به اینکه مثل سگ به دنبال یافتن غذا در نزدیکی روستا‌ها و مناطق مسکونی پرسه می‌زند خطری برای انسان و دام محسوب می‌شود. همچنین، گرگاس اشتراک زیادی با سگ دارد از این رو حضورش در اطراف گله، کمتر با واکنش سگ‌های گله روبه رو شده و می‌شود.

شغال

شغال‌ها حیواناتی هستند که بزرگ‌تر از روباه بوده و وحشی‌تر از آنها هستند. در مناطق روستایی، شغال‌ها شب هنگام به باغ‌ها حمله کرده و مرغ و خروس و اردک‌های روستاییان را شکار می‌کنند. حدود صد سال قبل شغال‌های زیادی در تهران حضور داشتند.

تعداد شغال‌ها در برخی مناطق مانند جنت آباد به حدی بود که به آن، «شغال آباد» می‌گفتند. با این حال، با تغییر ساختار شهری تهران و تغییر سبک زندگی روستایی به شهری و عدم حضور پرندگان و احشام در شهر، تعداد شغال‌ها نیز کم شد و بسیاری از آنان به مناطق کوهستانی اطراف شهر پناه بردند.

با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که تعداد شغال‌ها در مناطق شهری مجددا در حال افزایش است. علت این مساله افزایش پسماند‌ها در شهر‌ها و در نتیجه، بیشتر شدن غذای شغال‌ها است. همزمان، افزایش تعداد شکار‌ها و کاهش شدید تعداد سنجاب و خرگوش در مناطق روستایی و کوهستانی باعث شده شغال‌ها آرام آرام به محل زیست انسان‌ها نزدیک شوند.

پرسش بسیاری از شهروندان این است که آیا شغال‌ها برای انسان خطرناکند یا نه؟ طبق نظر تقریبا تمام کارشناسان، شغال‌ها ترسو هستند و به انسان حمله نمی‌کنند. بنابراین، اگر شغالی به انسان حمله کند، صد در صد دچار بیماری هاری است. در نتیجه، فرد مصدوم باید هر چه سریعتر راهی درمانگاه یا بیمارستان شده و واکسن هاری را تزریق کند.

عدم توجه به این مساله تا کنون باعث مرگ چند نفر شده است. چندی پیش بود که فردی بابلی مورد هجوم یک شغال قرار گرفت، اما به زخم خود توجه نکرد و بر اثر عفونت ناشی از ویروس هاری درگذشت.

روباه

تا چندی پیش فقط مناطقی از تهران مانند ولنجک و پارک لاله و ... پر از روباه بود. با این حال، افزایش تعداد پسماند‌ها و غذا دادن بی رویه به روباه‌ها باعث افزایش تعداد این حیوانات و پخش شدنشان در کل تهران شده است. در حال حاضر، در مناطقی مانند اطراف اتوبان امام علی (ع) و بهشت زهرا (س) روباه‌های فراوانی وجود دارد. این روباه‌ها که پیش از این بسیار ترسو بودند، آرام آرام با انسان دوست شده و به او نزدیک شده اند.

روباه به خودی خود خطرناک نیست. وحشی بودن این حیوان به مراتب کمتر از گرگاس و شغال و سگ است. با این حال، اگر روباهی هاری داشته باشد می‌تواند به سرعت انسان را مبتلا کند. افزایش حضور روباه‌ها در مناطق شهری باعث زیاد شدن درگیری و آمیختگی شان با سگ‌ها و گربه‌ها شده و همین مساله می‌تواند درصد هاری آنها را افزایش دهد.

همچنین، روباه‌ها می‌توانند به سرعت مبتلا به بیماری سارکوپتس یا گری شوند و با همان سرعت هم این بیماری را به انسان‌ها منتقل کنند. به همین دلیل، وظیفه شهرداری‌ها این است که جلوی افزایش تماس مردم با این حیوانات را بگیرند.

منبع: خبر فوری

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • اگر سعدی امروز زنده بود زبان ما را نمی فهمید
  • ببینید | بازیگوشی توله‌های روباه‌ در فاز ۱۱ پردیس
  • «سعدی‌خوانی» در حوزه هنری برگزار می‌شود
  • سعدی شاعر جهاندیده، جهانگرد و سالک سرزمین‌های دور و غریب
  • رازهای پیامبری سعدی