Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@23:14:00 GMT

متن ادبي درباره نيروي انتظامي

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۹۴۶۲

متن ادبي درباره نيروي انتظامي

خبرگزاري آريا -

مطلب در مورد روز نيروي انتظامي
سپيد نامان
اي سبزپوشان سپيد دل، اي حماسه سازان پيروز، اي سنگرداران هميشه بيدار، اي نشان هاي سرافرازي بر دوش، آرامش شهرهامان نشان از سبزي نام و ياد شماست؛ شمايي که سينه در سينه و مشت در مشتْ در پهناي همه آبادي ها، در برابر طاغوتِ بيداد و ستم ايستاده ايد و در مصاف با اهريمنان شب پرست، بر پيکره سياه ظلم، تير و تبر فرود آورده و بر ريشه فساد تيشه مي کوبيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اي رهروان راه عدالت، اي دلير مردان، بيداري و هوشياري را با استقامت و ايمان پيوند زنيد و هم چون هميشه، به کار بهشتيِ پاسداري از ارزش هاي اسلام و انقلاب تداوم بخشيد. اي سپيدنامان، کتاب وجودتان به شيرازه امن وامان خداوندي مستحکم و پابرجايْ و خروش مخلصانه شما، در بارگاه کبريايي مقبول و مأجور باد.

نگاهبانان بيدار
شب، سايه سياهش را بر سر شهر افکنده و سکوت تنها همهمه کوچه ها بود. خانه ها کم کم پلک هايشان را مي بستند تا به خوابي سنگين فرو روند، مرد، در امتداد کوچه گام برمي داشت و نگاه جست وجوگرش را به اطراف مي دوخت. خستگي مهمان تنش بود و خواب مهياي ورود به چشمانش، ولي گام هايش محکم بود و استوار. آن سوي کوچه، پيرمردي در آستانه در ظاهر شد، دستي تکان داد و لبخندي زد. مرد نگاه مهربانش را به پيرمرد دوخت، دستش را به نشانه سپاس بالا آورد و خداحافظي کرد. اسلحه را بر روي دوشش جابه جا کرد تا اندکي از سنگيني اش کاسته باشد. نبايد به خستگي مجال مي داد و به خواب اجازه ورود. او بايد بيدار مي ماند تا پيرمرد و بچه هايش آسوده بخوابند.

متن ادبي درباره نيروي انتظامي
وقتي همه شهر خوابند...
براي شما مي نويسم ؛شمائي که با همه آشناييد و همه با شما ناآشنا . براي شما و براي هر که مانند شما گم نامست . شايد ما آنگونه که بايد قدر شناس تان نبوده ايم و گاها" طلبکار نيز بوده ايم! اما يک وقتهايي اگر به دلمان رجوع کنيم مي بينيم بخش عظيمي از آسايش و امنيت جامعه متوجه شما سبزپوشاني است که جانتان به معناي واقعي در کف دستانتان پيداست . اين روزها بيشتر يادمان مي افتد که کساني مانند تان اگر نباشند چه بر سر شهر و کشور خواهد آمد. شمائي که در هر قدمتان خطري است و در هر کلامتان رمزي. اين روزها و اين هفته ها يادمان باشد مرزهايمان اگر امن است ، فرزنداني از اين ديار با تحمل رنج دوري خانواده ، پاسبان روز و شب اين خاکند . و ما نمي بينيم آنها را وقتي که دليرانه تا پاي جان در برابر مزدور، راهزن و ده ها مورد خطر آفرين ديگر مقاوت مي کنند . ما نمي بينيمشان وقتي خواب پلکهايشان را سنگين مي کند ، وقتي سپر مي شوند براي ما در برابر متجاوزين و محاربين . وچه زود به دست فراموشي سپرده ميشود همه آنچه که آنها بي منت پيش کشمان کرده اند . هفته اي به نامتان اگر چه کم است براي قدردانستن نعمتي چون امنيت، اما بدانيد مديونتان هستيم به جهت داشتن امنيت و آسايش امروزمان. باشد که شکر گذار اين نعمت باشيم...

ارمغان آور آرامش وعدالت
آرزوي هميشگي انسان ها ، دنيايي سراسرصلح و آرامش بوده است . نيروي انتظامي نيازيک جامعه ي آرماني است و همه ي انديشمندان اجتماعي برضرورت وجود چنين نيرويي درتمام جوامع تاکيد دارند.
نيرويي که با اقتدار دربرابر اخلال گران نظم و امنيت ايستاده و تيشه برريشه هاي ظلم وفساد مي کوبدتا ارمغان آور آرامش وعدالت باشد. امنيت ، اعتماد، سلامت ، پويايي و نشاط ثمره ي حضور نيروي انتظامي درجامعه است بدين وسيله ضمن بزرگداشت هفته ي مقدس نيروي انتظامي از تلاشهاي بي شايبه شما حماسه ساز پيروز وسنگردار هميشه بيدار که سرافرازانه راه قسط و امنيت درسايه ي تلاش شما طلوع مي کند.
گردآوري:بخش سرگرمي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان قضائی برای تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه شئون و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را مورد توجه قرار دهند و همه تلاش خود را برای آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای‌ در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: وعده صادق عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیر بودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود، لذا به سهم خود مجدد از سپاه پاسداران و تمام نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنان را شاد کردند، سپاسگزاریم.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضائیه افزود: مدتی پیش معاون اول قوه قضائیه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیث عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده قوه قضائیه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشأ اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

وی با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده تحول و تعالی قضائی و تشریح فرایند تدوین آن اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضائی جدید که ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در داخل و خارج از قوه قضائیه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای تمام حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضائی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند، همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.

قاضی‌القضات تاکید کرد: تمام مقامات و مسئولان قضائی در سراسر استان‌ها در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم و به پیشرفت معمولی اکتفا نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشد، لذا مسئولان قضائی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، برای رفع آن‌ها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را مد نظر قرار دهند و چنانچه نیاز دارند تا از مرکز و ستاد، اختیاری را به آن‌ها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت اعلام کنند.

وی خطاب به تمام مقامات و مسئولان قضائی در سراسر کشور گفت: برای تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در تمام شئون و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را مورد توجه قرار دهید و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف کنید.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: وظیفه تمام مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم، ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و سال جاری نیز همین‌طور خواهد بود.

کد خبر 745701

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا
  • نصب بنر اموات در دهدشت ممنوع است
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل است
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل
  • خبرنگار صداوسیما: شهر اصفهان در امنیت و آرامش است
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • رژه خودرویی نیروی انتظامی و یگان ویژه کرمانشاه در روز ارتش