Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله احتمال توازن بازار نفت در پایان 2018 ، اعلام بغداد مبنی بر یک ساله بودن قرارداد سواپ نفت ایران و عراق، اشتیاق مصر برای همکاری نفتی با کویت و روی آوردن چین در فصل سرما به نیروی هسته ای بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از فرانس پرس، «عصام المرزوق» وزیر نفت کویت گفت: قیمت جهانی نفت در سه ماه چهارم سال 2018 میلادی به ثبات می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته المرزوق، قیمت نفت به شرایط عرضه و تقاضا بستگی خواهد داشت و میزان آن در حد کنونی یعنی حدود 60 دلار همچنان حفظ خواهد شد.

**بغداد: قرارداد سوآپ نفت ایران و عراق یک ساله است
به گزارش رویترز، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: مدت قرارداد تهران - بغداد برای سواپ تا 60 هزار بشکه نفت کرکوک عراق با نفت ایران یک ساله است و می تواند دوباره تمدید شود.
در این قرارداد که پایان هفته گذشته به امضا رسید، مقرر شده که ایران نفتی با همان کیفیت و مشخصاتی که از کرکوک دریافت می کند به بنادر جنوبی عراق عرضه کند.

**کویت: نحوه خروج از توافق اوپک تا 6 ماه دیگر مذاکره می شود
به گزارش رویترز، «عصام المرزوق» وزیر نفت کویت اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای توافق کننده در برنامه کاهش تولید، پیش از ماه ژوئن 2018 میلادی، امکان و نحوه صحیح خروج از توافق جهانی کاهش تولید را مورد مطالعه قرار خواهند داد.
به گفته المرزوق، هر چند ماه یک بار نشست کمیته نظارتی وزیران برگزار خواهد شد تا درباره این موضوع رایزنی کنند و در صورتی که بازار نفت تا ماه ژوئن سال میلادی آینده به توازن برسد.
وی افزود: برنامه اوپک ممکن است پیش از 2019 میلادی پایان یابد.

**اشتیاق مصر برای همکاری نفتی با کویت
به گزارش خبرگزاری کویت «کونا»، «طارق المولی» وزیر نفت و منابع طبیعی مصر برای همکاری با کویت در حوزه انرژی ابراز اشتیاق و آمادگی کرد.
المولی گفت: ما تاکنون حق امتیاز اکتشاف نفت در مصر را به بسیاری از شرکت های کویتی از جمله شرکت انرژی و شرکت اکتشاف نفت این کشور اعطا کرده ایم و قرارداد خرید ماهانه دو میلیون بشکه نفت از کویت نیز به امضای دو کشور رسیده است.

**چین در فصل سرما به نیروی هسته ای روی می آورد
به گزارش رویترز، منطقه شمالی چین برای تامین برق و گرما در فصل زمستان قصد دارد به جای ذغال سنگ به نیروی هسته ای روی آورد.
شرکت دولتی نیروی هسته ای چین بتازگی یک آزمایش موفق 168ساعته را بر روی رآکتور هسته ای گرمایشی با نام «یانلونگ» انجام داده است.
با توجه به کمبود گاز طبیعی در شمال چین و کناره گیری آنها از مصرف ذغال سنگ، این شرکت دولتی رآکتور هسته ای را به عنوان جایگزینی برای تولید گرما در این منطقه قرار داده که هر واحد 400 مگاواتی آن قادر به ایجاد حرارت در 200 هزار خانه مسکونی شهری است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام **1070**6075
خبرنگار: فریبا بابائی ** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال با در نظر گرفتن سبدی از انواع پرداخت‌ صورتحساب، امروز (چهارشنبه، هشتم فروردین‌ماه) بین مجید چگنی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در بغداد امضا شد.

دیگر خبرها

  • گزارش عجیب خبرگزاری دولت رئیسی درباره بازار ارز؛ تا پایان دولت قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان نخواهد رسید
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران