Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی ، دومین جلسه از سلسله جلسات "نهضت مطالبه گری از نمایندگان مجلس" به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان این بار با حضور محمد اسماعیل سعیدی نماینده اصول گرای مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو برگزار شد.

*در ماجرای استیضاح آخوندی 1000 صفحه مستند آماده ارائه بود که متاسفانه برخی ها سیاسی کاری کردند

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو با بیان این مطلب که نهضت مطالبه گری از زمان صدر اسلام وجود داشت، گفت: مطالبه گری به معنای حرکت در جهت اصلاح کج روی ها و حل مشکلاتی است که گریبانگیر جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالبه گری جناح و تفکر خاص نمی شناسد. نمی شود مشکلات کشور را به جناح خاصی منتسب کرد و سیاسی کارانه عمل کرد. در جریان استیضاح وزیر راه، حدود 1000 صفحه مستند آماده ارائه شده بود که متاسفانه فضا را سیاسی جلوه دادند و اقدام عملی نشد.

*بعضی ابزارهای نظارتی در مجلس ناقص و نا کارآمد به نظر می آیند

وی گفت: مجلس شورای اسلامی برخی ابزارهای نظارتی را در اختیار دارد، ولی گاها این ابزارها ناقص و ناکارآمد به نظر می آیند. برای مثال؛ شیوه ی سوال از وزیر در مجلس، دچار  روال پیچیده ای است که در برخی مواقع دیده می شود 1 سال از زمان طرح سوال می گذرد  و حتی بعد از اتمام مدت وزارت، هنوز هم اقدامی نشده است. وزرا هم معمولا تلاش می کنند که طرح سوال از وزیر در صحن علنی مطرح نشود. برخی قوانین دست و پاگیر، باید اصلاح شوند.قوانین باید متناسب با راهکارهای حل مشکلات، تدوین شوند. طرح سوال از وزیر کشور دررابطه با شوراها و مخصوصا شورای اسلامی تبریز، به علت مسائل اخیر شورای اسلامی تبریز.کلیدخورد.

*حدود 85 درصد بودجه کشور به هزینه های جاری دولت صرف می شود

سعیدی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید مجلس چه اقداماتی برای ایجاد اشتغال و تصویب بودجه های مناسب کرده است،بیان داشت: حدود 85 درصد بودجه کشور به هزینه های جاری دولت صرف می شود و 15درصد باقیمانده بایدبه صرف توسعه و اشتغال زایی برسد و این مصیبت بزرگی برای کشور است. دولت با همکاری مجلس طرحی را آماده کردند که بودجه را از حالت جاری به عملیاتی تبدیل کنند. در وضعیتی که 85 درصد بودجه به هزینه های جاری دولت اختصاص می یابد چگونه می توان انتظار داشت که دولت بدهی 120هزار میلیاردی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد. مجلس دولت را مکلف  کرد که در سال جاری باید 10هزار میلیارد از بدهی خود را تسویه کند که نتوانست، چون با کسری بودجه مواجه است. 

* 24 میلیارد دلار کالای قاچاق که اکثرا هم از مبادی رسمی وارد کشور می شود و جامعه را دچار بحران های اقتصادی می کند

وی افزود: مشکلات کشور ما، ساختاری است. تا زمانی که این مشکلات حل نشده است معضلاتی مانند کسری بودجه و اشتغال قابل حل نیست. اصلاح نظام پولی و بانکی یکی از این اشکالات ساختاری است. زمانیکه درصد تورم به 8 درصد رسیده است سود بانکی هم متناسب باید 8 درصد باشد که در حال حاضر 18درصد ابلاغی و 25درصد اجرایی است. با این وضع سرمایه گزاری و کار آفرینی انجام نمی شود. نظام مالیاتی و گمرکات باید اصلاح ساختاری شوند. 24 میلیارد دلار کالای قاچاق که اکثرا هم از مبادی رسمی وارد کشور می شود و جامعه را دچار بحران های اقتصادی می کند. دولت مکلف شده بود که سود سهام عدالت را  به موقع محاسبه دقیق کند.

*باید وزیر راه توضیح دهد منظورش از اینکه گفته من قیم نیستم چیست؟

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی که درباره استیضاح وزیر راه مطرح شد خاطر نشان کرد: باید از وزیر راه پرسید که  منظور از اینکه گفته من قیم نیستم چیست و چرا این حرف زده شده است. در قضیه زلزله غرب کشور که وزیر راه که مسئل اصلی رسیدگیست، بزرگترین غایب این اتفاق بود که مجلس هم حساس شد و کمیسیون عمران ورود پیدا کرد که باعث شد که  تذکرات و فشاری از طرف مجلس به وزارت راه وارد شود. وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی از متولیان اصلی رسیدگی به اینگونه مشکلات هستند.کارنامه عملکردی برخی وزارت خانه ها به قدری پایین است که میتوان نمره زیر10را به آن ها داد. 

وی تاکید کرد: عملکرد وزارت خانه در حادثه زلزله غرب کشور به قدری ضعیف و کند بود که اگر نیروهای نظامی ارتش، سپاه و بسیج بعد از دستور رهبر انقلاب وارد عمل نمی شدند باعث ایجاد مشکلات عدیده ای می شود که شاید تا مدت ها روال امدادرسانی را مختل می کرد.

با توجه به ورود فصل سرما، وسایل گرمایشی ضروری ترین نیاز زلزله زدگان است. نظر دولت بر این بود که بجای کمک بلاعوض به مردم کانکس بدهند. ولی مجلس تاکید داشت که هم کمک بلا عوض و هم کانکس باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند به روال عادی زندگی خود برگردند.

*در جریان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی به آقای پزشکیان گفتم درها را باز کنید اسلحه میگیرم و دفاع میکنم چون خودم پاسدارم

سعیدی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است گفت: من سالیان متمادی در بسیج حضور داشتم، اگر بسیج نبود مطمئن باشید که در 8سال دفاع مقدس دچار مشکل می شدیم. بسیج یک ضرورت در کشور است اگر بسیج نبود بحران های سال های اولیه انقلاب را نمیشد حل کرد. بسیج تفکری دلسوزانه، عاشقانه و حماسی است که با توکل به خدا و اخلاص به مسائل ورود پیدا می کند. در دوره دفاع مقدس ورود پیدا کرد و جانانه دفاع کرد. در جریان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی به آقای پزشکیان گفتم درها را باز کنید اسلحه میگیرم و دفاع میکنم چون خودم پاسدارم.

*اگر این تفکر بسیجی و جهادی وارد اقتصاد هم می شد اکنون شاهد این همه مشکلات اقتصادی نبودیم 

وی تاکید کرد: در زمان دفاع مقدس 2نوع تفکر در کشور وجود داشت یک تفکر بر این عقیده بودند که نمی شود در مقابل دشمن مقاومت کرد و باید مذاکره کنیم اما بسیج وارد میدان شد و در جنگ نابرابر پیروز میدان شد  و مشکلات را حل کرد بعد از جنگ هم همان تفکر بسیجی در قالب دفاعی وارد شد که با وجود تحریم های ظالمانه اکنون شاهد هستیم که در زمینه های نظامی و موشکی، پیشرفت های شگفتی کردیم که این حاصل تفکر بسیجی و انقلابی نیروهای مسلح است اگر این تفکر بسیجی و جهادی وارد اقتصاد هم می شد اکنون شاهد این همه مشکلات اقتصادی نبودیم .

*چاپ نماد های آذربایجان بر روی اسکناس و تدریس زبان ترکی  مشکلی را ایجاد نمی کند

سعیدی در پاسخ به سوالی درباره حفظ و تقویت زبان ترکی آذری گفت: در چند سال اخیر اصرار داشتیم که زبان و ادبیات اقوام مختلف در دانشگاهها تدریس شود، متاسفانه برخی افراد دچار توهم فکری هستند. نامه ای به رئیس جمهور و وزرا نوشتیم که از نمادهای آذربایجان در چاپ اسکناس ها استفاده شود. آذربایجان نقش بسیار اساسی در وحدت ملی ایران داشت. در دوران مشروطیت آذربایجان نقش اول را برعهده داشت. اولین حکومت ملی ایرانی در آذربایجان توسط صفویه ها پایه ریزی شد. آذربایجان همیشه مدافع وحدت ملی است. چاپ نماد های آذربایجان و تدریس زبان ترکی  مشکلی را ایجاد نمی کند.

*تبریز 2018 مختص فقط تبریز نیست، تبریز ویترین پایتخت گردشگری ایران است

سعیدی درباره رویدادفرهنگی تبریز2018گفت:این اتفاق مبارک، یک فرصتی برای کل کشور فراهم کرده است. در کمسیون به رئیس سازمان گردشگری تذکر دادیم، تبریز 2018 مختص تبریز نیست، تبریز ویترین پایتخت گردشگری ایران است، اگر بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، برای ورود گردشگران خارجی و رونق گردشگری زمینه ای فراهم خواهد کرد.در وزارت ورزش و جوانان هم تصمیمات ویژه ای اتخاذ شد که کلیه مسابقات بین المللی و آسیایی در همه رشته ها در تبریز برگزار شود. منتظر هستیم که در این فرصت باقیمانده اقدامات اجرایی شروع شود.

*در برخی مواقع طرح و لایحه ای که مخالف منافع مردم است با یک رای نماینده ای خاص، تصویب می شود

سعیدی در پایان با اشاره به تهدیدات که انقلاببا آن مواجه است گفت: وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی مسئول برخورد با نفوذی ها و رانت خواری ها هستند. نفوذی 2نوع است برخی ها به خودی خود نفوذی نیستند و آلت دست دیگران هستند. نوع دومی که در کشور مشکل سازی می کنند منورالفکر ها و روشنفکراهی هستند که تحت تاثیر القائات جریانی که از ابتدای پیروزی انقلابی مخالف نظام بودند قرار می گیرند. در برخی مواقع طرح و لایحه ای که مخالف منافع مردم است با یک رای نماینده ای خاص، تصویب می شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند:مسئولین قوا اختلافات خودرا به رخ مردم نکشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در دهلران

سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان دهلران حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۳ دستگاه خودروی که درمحور مواصلاتی شهرستان در حرکت بود مشکوک و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقادیری انواع لوازم خانگی و آشپزخانه خارجی قاچاق فاقد هر گونه مجوز را کشف کردند.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این رابطه راننده خوردو‌ها به عنوان متهم دستگیر شدند، ادامه داد: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در پایان مطرح کرد: قاچاق کالا پایه‌های تولید، اشتغال و اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند، لذا می‌طلبد دیگر دستگاه‌ها نیز با عزمی جهادی در این خصوص با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند