Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کردند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 97 از روز پنجشنبه 16 آذرماه 96 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و داوطلبان تا 22 آذرماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و سومین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.
به گفته توکلی، تا 8 صبح امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه تعداد 106 هزار و 616 داوطلب ثبت‌نام کردند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در 6 گروه آموزشی 140 کدرشته برگزار می‌شود که تعدادی از کدرشته‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی هستند که آزمون این دسته از کدرشته‌ها نیز همانند سنوات گذشته با هماهنگی و توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود و فهرست شرایط اختصاصی این دسته از کدرشته‌ها نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ارشد درج می‌شود.
توکلی ادامه داد: ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد و به داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشدند توصیه می‌شود در مهلت باقیمانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه راهنما برای ثبت نام اقدام کنند.
وی گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران همزمان با آغاز ثبت نام در آزمون از روز پنجشنبه 16 آذرماه 96 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.
توکلی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 360 هزار ریال (36 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5 هزار ریال (500 تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ 360 هزار ریال (36 هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.
وی تاکید کرد: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 110 هزار ریال (11 هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.
توکلی اظهار داشت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت 97 برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبانی‌که موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، علی صدر معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفاً در روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند و این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

شایان ذکر است، آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 745327

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • امروز آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی اعلام شد
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی