Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زابل گفت: 9 طرح فناورانه اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل جهت عرضه در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای فناوری،پژوهش و فن‌بازار، در سامانه ارزیابی فناوری ایران (سافا) به ثبت رسید.

دکتر محمد الله‌بخش درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از 9 طرح فناورانه ثبت شده 6 طرح مربوط به دانشکده فنی و مهندسی و 3 طرح مربوط به دانشکده علوم است، به چگونگی ارزیابی و داوری طرح‌ها اشاره کرد و افزود: تمام طرح‌های فناورانه در قالب مدل سطح آمادگی فناوری (Technology Readiness Level) توسط داوران ارزیابی می‌شود و در صورت دارا بودن معیارهای تعریف شده در سطح آمادگی فناوری، امتیازی بین 1 تا 9 دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سطح آمادگی فناوری (TRL)، سنجه‌ای برای ارزیابی وضعیت توسعه فنی یک فناوری جدید است که 9 مرحله به ترتیب برای تعیین سطح آمادگی فناوری به کار گرفته می‌شود؛ هر چه مرحله توسعه فناوری به 9 نزدیکتر باشد به معنای اماکن تجاری‌سازی و تولید انبوه آن است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زابل تصریح کرد: مراحل 9گانه TRL شامل مشاهده و درک اصول علم پایه و گزارش آنها، مدل­سازی ایده اصلی فناوری و کاربرد آن، اثبات عملکرد در سطح مدل ریاضیاتی و آزمایش‌­های اولیه، دستیابی به نمونه آزمایشگاهی کارآمد در محیط آزمایشگاهی، دستیابی به نمونه آزمایشگاهی کارآمد در محیطی که به محیط عملکرد واقعی شباهت دارد، دستیابی به نمونه اولیه کارآمد در محیطی که به محیط عملکرد واقعی شباهت دارد، اثبات عملکرد نمونه اولیه در محیط واقعی، تکمیل سیستم نهایی و دستیابی به شرایط لازم برای کاربرد عملیاتی/ افزایش مقیاس تولید به سطح تولید پایلوت و راه‌اندازی سیستم نهایی در محیط واقعی/ راه­ اندازی خط تولید است.

الله بخش ادامه داد: با توجه به کیفیت مناسب فناوری‌های ثبت شده از طرف پژوهشگران دانشگاه، بیشتر طرح‌های فناورانه امتیاز بالایی را بر اساس معیارهای TRL کسب کرده‌اند که در نمایشگاه برای مذاکره با سرمایه‌گذاران برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی آنها عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور