Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک پژوهشگر در زمینه طب سنتی در استان زنجان گفت: مهم‌ترین نگرش طبیعت‌درمانی، استفاده از گیاهان و داروهایی است که به بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،کریم محمدی زنجانی پژوهشگر  طب سنتی اظهار کرد: غنای خاک استان و وجود چهار رشته ‌کوه (البرز در طارم، زاگرس در ماه‌نشان، کوه‌های شمالی و جنوبی زنجان) باعث شده که خیلی از محققان، زنجان را یکی از قطب‌های گیاه‌پزشکی ایران بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین شرایطی علاوه بر خواص، حتی روی طعم گیاهانی که در خاک استان زنجان می‌رویند هم تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاهان بومی هر منطقه، برای سلامت ساکنان آن منطقه حکم دارو را دارد.

وی با بیان این‌که زنجان به چند دلیل می‌تواند تولیدکننده گیاهان دارویی با خواص منحصر به فرد باشد و در این راستا زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم است، ادامه داد: امروز توریسم‌درمانی در همه دنیا مرسوم شده است و ایران علی‌الخصوص استان‌هایی مثل زنجان نباید از این قافله عقب بیافتد.

مثلا بر اساس تجربه، آب و هوای روستای پری در ماه‌نشان طوری است که میزان اشتهای فرد را تنظیم می‌کند و برخی معتقدند که با سفر به این روستا، علاوه بر تمدد اعصاب موفق شده‌اند که میزان اشتهای خود را به حالت تعادل برسانند.

محمدی زنجانی با تاکید بر این‌که کوه‌های اطراف روستای پری از توابع ماه‌نشان سرشار از آهن است و چنین خاصیتی می‌تواند برای مغناطیس‌درمانی مورد استفاده قرار بگیرد، افزود: روستای علم‌کندی چشمه‌ای دارد که ساکنان بومی منطقه اذعان می‌کنند برای کهیردرمانی و اگزمادرمانی کاربرد دارد.

این چشمه صعب‌العبور است ولی افرادی که سختی راه را به جان خریده و علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعت، از آب چشمه برای درمان استفاده می‌کنند، به نتیجه مطلوب دست می‌یابند.

این فعال در زمینه توریسم‌درمانی با اشاره به این‌که تاکنون چند توریست از سایر کشورها به این مناطق رفته و از خواص درمانی ناب طبیعت برخوردار شده‌اند، خاطرنشان کرد: طبیعت‌درمانی هنوز بین مردم ایران جا نیفتاده است ولی امروزه کشورهای توسعه‌یافته قدر این موهبت را به خوبی می‌دانند و حتی حاضرند برای دست‌یابی به آن، مسافت‌های طولانی را پشت سر بگذارند و به ایران بیایند.

جالب آن‌که منطقه ماه‌نشان، خواص منحصر به فردی دارد که علاقه‌مندان به طبیعت در خارج از کشور بیشتر به آن واقف بوده و نسبت به آن اشتیاق نشان می‌دهند.

محمدی زنجانی در ادامه، در خصوص طب فشاری (ماساژ موضعی) گفت: این طب از باستان قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده است و ابوعلی‌سینا احیاگر این طب به شمار می‌آید ولی در دنیای امروز خیلی مغفول مانده است.

این طب در درمان بیماری‌های متعددی مثل میگرن و کاهش عوارض افسردگی و پریشان‌حالی بسیار تاثیرگذار است ولی در ایران چندان شناخته شده نیست و متاسفانه بسیاری از ما با کوچکترین سردردی به انواع داروهای شیمیایی پناه می‌بریم.

وی یادآور شد: البته در طبیعت‌درمانی نباید به هرکسی اعتماد کرد؛ چراکه ممکن است برخی برای جلب مشتری ادعاهایی بکنند که اصلا با واقعیت منطبق نیست. به همین ‌خاطر شهروندان باید قبل از اعتماد به درمانگران طبیعی، تحقیق و پرس و جو کرده و سوابق این افراد را مد نظر قرار دهند؛ علاوه بر این باید در نظر داشته باشیم که طبیعت‌درمانی معجزه نمی‌کند و کاهش عوارض همه بیماری‌ها مستلزم گذر زمان، صبوری، برخی پرهیزها و در صورت نیاز مشاوره با افراد مجرب است.

محمدی زنجانی با بیان این‌که طب فشاری برخلاف طب گیاهی برای ریزش مو و بیماری‌های قارچی درمان ندارد و بهتر است که متقاضیان این مسئله را مد نظر قرار دهند، افزود: استان زنجان به خاطر خاک غنی، طبیعت ناب و تعدد گیاهان دارویی، پتانسیل بالقوه‌ای در زمینه طبیعت‌درمانی دارد و می‌تواند از این ویژگی خود برای جذب گردشگر و متعاقب آن توریسم‌درمانی استفاده کند. مشروط به این‌که به دنبال درمان‌های فوری با ماندگاری کوتاه‌مدت نباشیم و با طبیعت آشتی کنیم.

 

 

منبع:ایسنا

 


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حکمت اله هاشمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر استان که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارو و توانبخشی را ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند، حمایت مالی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس سال گذشته 2 هزار و 100 پرونده حمایتی در سطح استان زنجان در خصوص پرداخت بلاعوض هزینه‌های دارویی و درمانی تشکیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای این تعداد در مدت زمان بیان شده 38 میلیارد و 210 میلیون ریال هزینه پرداخت شده که از این میزان 2 میلیارد و 870 میلیون ریال پرداختی به افراد بیمار نیازمند معرفی شده توسط 35 خانه هلال است.

وی بیان کرد: پرداخت کمک هزینه در زمینه‌های دارو، بستری طبی و جراحی، خدمات پاراکلینیکی، تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی به بیماران نیازمند، تحت پوشش تسهیلات حمایتی آیین‌نامه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌ احمر قرار دارد.

هاشمی تاکید کرد: این کمک هزینه درمانی، طی 9 مرحله برای بیماران نیازمند در شهرستان های زنجان، ابهر، خرم‌دره، خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود و سلطانیه پرداخت شده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی بشردوست همواره نقش محوری در فعالیت های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پالنگان؛ زیبایی‌هایی در دل صخره و سنگ
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • چرای دام‌ها در دل طبیعت بهاری روستای تازه کند بخش موران + فیلم
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند