Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر واشنگتن در بغداد می‌گوید که دولت آمریکا به دنبال پس زدن و عقب راندن نفوذ ایران در عراق در دوره پس از شکست داعش است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در ادامه اظهارات ضد ایرانی آمریکایی‌ها، حالا سفیر واشنگتن در بغداد در یک مصاحبه ادعاهای بی اساس مقامات واشنگتن را تکرار کرده است.

«داگلاس سیلمان» سفیر آمریکا در عراق تاکید کرده که دولت آمریکا در دوره پس از شکست داعش، درصدد و به دنبال عقب راندن نفوذ ایران در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به آسوشیتدپرس گفت: «ایران به حاکمیت همسایگانش احترام نمی‌گذارد. ایرانی‌ها تا حدی به دولت عراق در شکست داعش کمک کردند، اما صراحتا بگویم که من شاهد کمک مالی ایرانی‌ها برای کمک انسان دوستانه نبوده‌ام و شاهد این نبوده‌ام که آن‌ها به برنامه با ثبات سازی سازمان ملل (در عراق) کمک کنند».

سفیر آمریکا در ادامه تصریح کرد: «ایران در حال خارج شدن از یک دوره سخت است که در آن شاهد تخریب اقتصادی زیاد و اختلال اجتماعی گسترده بود و ما فکر می‌کنیم که برای عراق مهم است که با همه همسایگانش از قبیل: ایران روابط خوب و مثبت داشته باشد».

سیلمان در همین مصاحبه، بر خرسندی آمریکا از تلاش‌های اخیر دولت عراق برای بهبود روابط با عربستان سعودی و اردن تاکید کرد.

وی مدعی ایفای نقش آمریکا برای کاهش تنش‌ها بین دولت عراق و مقامات منطقه کردستان این کشور شد.

دیپلمات ارشد آمریکایی در عراق گفت: «ما در حال ایفای نقش نسبتا فروتنانه‌ای برای کمک به هر دو طرف به منظور رسیدن به راه‌هایی از طریق مذاکرات هستیم».

سفیر آمریکا البته افزوده که اگرچه هر دو طرف بغداد و اربیل بر اهمیت «مذاکرات» برای حل تنش‌ها اتفاق نظر دارند، اما مذاکرات برای حل بحران هنوز شروع نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد