Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@08:16:44 GMT

سایپا تکلیف برلیانس و آریو را مشخص کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۱۵۰۷

سایپا تکلیف برلیانس و آریو را مشخص کند

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از ورود دو خودروی "آریو" و "برلیانس" در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با خودروسازی سایپا برای ورود دو خودروی آریو و برلیانس نهایی کردیم ولی به دلیل تغییر مدیریت در شرکت خودروسازی سایپا ، وقفه‌ای در این زمینه ایجاد شده است. در حقیقت کارهای لازم از جانب اتحادیه تاکسیرانی انجام شده و شرکت خودروساز بایستی هر چه سریعتر قرارداد را نهایی کند تا شاهد ورود این دو خودرو به ناوگان تاکسیرانی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه سن فرسودگی تاکسی‌ها طبق مصوبه هیات وزیران ۱۰ سال است اظهار کرد: هر تاکسی که به سن ۱۰ سال برسد مشمول فرسودگی است و باید در طرح نوسازی شرکت کند. در حال حاضر نیز که درسال ۹۶ هستیم ، تاکسی‌هایی با ساخت سال ۸۶  مشمول فرسودگی می‌شوند. بنابراین این تاکسی‌ها نیز باید برای نوسازی مراجعه و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: هیات وزیران سال گذشته طی مصوبه‌ای تکلیف کرد که تاکسی‌ها در همان سالی که به سن فرسودگی می‌رسند موظفند در همان سال هم جهت نوسازی مراجعه کنند.اگر جهت نوسازی مراجعه ای نشود شهرداری شهر مربوطه موظف است که پروانه فعالیت آنها را متوقف کند و اجازه فعالیت به آنها ندهند. قاعدتا وقتی تاکسی پروانه فعالیت نداشته باشد کارکرد آن هم غیرمجاز خواهد بود. البته سعی ما بر این است که در حال حاضر از اهرم‌های تشویقی در این موضوع استفاده کنیم. به عبارت دیگر درصورت عدم مراجعه تاکسی‌های فرسوده تا پایان سال قطعا محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری اضافه کرد: مالکان تاکسی‌های فرسوده بایستی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در آنجا نیز با ورود به سایت مربوطه در فرآیند ثبت نام قرار گیرند. سپس بعد از تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی خودروی فرسوده خود را تحویل نمایندگی که مقرر است خودروی جایگزین را تحویل بگیرند داده و به صورت کلید به کلید خودروی جایگزین را تحویل بگیرند.

ضامنی در پایان گفت: در حال حاضر از ۷۹ هزار و ۳۴۹ نفر ثبت نامی در طرح نوسازی تاکسی فرسوده ، ۶۵ هزار و ۸۹۷ نفر ثبت نامشان را تکمیل کرده‌اند. همچنین ۵۸ هزار و ۱۲۵ نفر خودروی جایگزین را تحویل گرفته و۷هزارو ۶۷۴ نفر هم طرح اسقاط بدون جایگزین را انجام دادند. یعنی خودروی فرسوده را تحویل داده ولی خودروی جایگزین تحویل نگرفتند و از سامانه نیز خارج شدند.به عبارت دیگر حدود ۶۶ هزار دستگاه خودروی تاکسی فرسوده از رده خارج شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال دسته یک ایران چهارشنبه ۸ فروردین، تیم خیر خرم آباد با نتیجه یک به صفر خوشه طلایی ساوه را شکست داد و در مکان نخست جدول ۵۵ امتیازی شد، چادرملو اردکان ۲ به ۱ از سد میزبانش پارس جنوبی جم گذشت و با ۵۴ امتیاز جایگاهش را در مکان دوم جدول حفظ کرد و فجر سپاسی در شیراز با یک گل دریا بابل را از پیش روبرداشت و با ۵۱ امتیاز در مکان سوم باقی ماند. 
در سایر بازی‌های هفته هم نفت مسجدسلیمان ۲- ۱ شهر راز شیراز را مغلوب کرد، مس سونگون ۱ به صفر استقلال ملاثانی را شکست داد، سایپا با یک گل مغلوب شهرداری آستارا شد، نفت و گاز گچساران ۲ به صفر مقابل شاهین بندر عامری به پیروزی رسید، داماش گیلان ۲ به ۱ برابر مس شهر بابک به برتری رسید و آریو اسلامشهر ۲ به صفر نتیجه را به مس کرمان واگذار کرد و از رده ششم به مکان نهم سقوط کرد.

دیگر خبرها

  • دیویس باید تکلیف آینده‌اش را مشخص کند
  • رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن خواستار تحویل خودروی نجات به این شهرستان شد
  • دختر بچه گم شده در ساحل بوشهر به آغوش خانواده بازگشت
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • (ویدیو) وزیر صمت: ۱۳ میلیون خودروی فرسوده در حال تردد داریم
  • کشف بیش از ۹۴ کیلو تریاک از خودروی تاکسی در رودسر
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها